Linka 22, která spojuje Nádraží Hostivař přes centrum na Bílou Horu, bude jezdit ve špičkách každé čtyři minuty, na polovinu se zkrátí všechny intervaly. Rušená tramvaj 23 ji doplňovala v nejzatíženějším úseku. Ve špičce Dopravní podnik hlavního města Prahy nasadí na cestu rekordních 46 tramvajových souprav.
V metropoli byla naposledy trvale zrušena v roce 1998 linka 34. "Stejně jako v případě linky 22 však nešlo o úplné zrušení linky bez náhrady, ale o nahrazení novou linkou 10," ekl mluvčí společnosti Ropid, která organizuje dopravu v hlavním městě a jeho okolí Filip Drápal. U tramvají se linky spíše zaváděly, než rušily, doplnil.
Na srpnovém zrušení a posílení tramvají vydělají hlavně lidé bydlící poblíž koncových úseků tratě, kde linka 23 nejezdila. V centru budou na tramvaj lidé čekat stejně dlouho jako nyní. "Samozřejmě by bylo dobré tyto úseky v centrální části města posílit, ale bohužel to právě nejde, protože se tam více tramvají nevejde. Můžeme si dovolit posilovat na koncových úsecích, ale v centru je to bohužel velký problém," vysvětlil mluvčí Ropidu.
Poprázdninový provoz čekají další změny
Posílení tramvajové dopravy v některých částech města je podle Pavla Procházky, který je pověřen řízením Ropidu, nutné díky zavedení zón placeného stání i rostoucím cenám pohonných hmot. Podle Martina Jakeše z Ropidu jsou linky s krátkým intervalem více využívané, což dokazuje například tramvaj číslo 9. "Lidé mají zafixováno, že linka jezdí v podstatě každou chvíli, a proto se vyplatí na ni počkat," vysvětlil Jakeš.
Poprázdninový provoz přinese i další změny. Linka 24 bude končit na Kubánském náměstí a tramvaj 19 bude od Strašnické odkloněna na Nádraží Strašnice. Linky 7 a 11 budou jezdit v neděli dopoledne po deseti minutách místo současné čtvrt hodiny.
V metropoli byla naposledy trvale zrušena v roce 1998 linka 34. "Stejně jako v případě linky 22 však nešlo o úplné zrušení linky bez náhrady, ale o nahrazení novou linkou 10," ekl mluvčí společnosti Ropid, která organizuje dopravu v hlavním městě a jeho okolí Filip Drápal. U tramvají se linky spíše zaváděly, než rušily, doplnil.
Na srpnovém zrušení a posílení tramvají vydělají hlavně lidé bydlící poblíž koncových úseků tratě, kde linka 23 nejezdila. V centru budou na tramvaj lidé čekat stejně dlouho jako nyní. "Samozřejmě by bylo dobré tyto úseky v centrální části města posílit, ale bohužel to právě nejde, protože se tam více tramvají nevejde. Můžeme si dovolit posilovat na koncových úsecích, ale v centru je to bohužel velký problém," vysvětlil mluvčí Ropidu.
Poprázdninový provoz čekají další změny
Posílení tramvajové dopravy v některých částech města je podle Pavla Procházky, který je pověřen řízením Ropidu, nutné díky zavedení zón placeného stání i rostoucím cenám pohonných hmot. Podle Martina Jakeše z Ropidu jsou linky s krátkým intervalem více využívané, což dokazuje například tramvaj číslo 9. "Lidé mají zafixováno, že linka jezdí v podstatě každou chvíli, a proto se vyplatí na ni počkat," vysvětlil Jakeš.
Poprázdninový provoz přinese i další změny. Linka 24 bude končit na Kubánském náměstí a tramvaj 19 bude od Strašnické odkloněna na Nádraží Strašnice. Linky 7 a 11 budou jezdit v neděli dopoledne po deseti minutách místo současné čtvrt hodiny.