Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Vykolejený vlak zablokoval koridor

Česko

  13:32
ŠUMPERK - Vykolejení nákladního vlaku ve stanici Lukavice na Šumpersku přerušilo provoz v obou směrech na hlavním železničním koridoru mezi Olomoucí a Prahou na více než hodinu a půl. Nehoda se obešla bez zranění. Příčinu havárie zatím železničáři neznají.

Na více než hodinu a půl museli železničáři 22. února přerušit provoz na páteřním železničním koridoru spojujícím Olomouc s Prahou kvůli vykolejenému nákladnímu vlaku ve stanici Lukavice na Šumpersku. foto: ČTK

Poškozené koleje ve stanici se zřejmě podaří opravit až o víkendu, řekl Radek Joklík z tiskového oddělení Českých drah. Nehoda se stala asi 1,2 kilometru před nádražím v Lukavici, kde vykolejily dva dvojité prázdné vagony nákladního vlaku jedoucího z Děčína do Horní Lidče. Souprava pokračovala v jízdě až na nádraží, kde se roztrhla na dvě části. "V té chvíli jel po druhé traťové koleji v protisměru vlak EuroCity. Strojvedoucí rychlíku stačil před vykolejeným vlakem zabrzdit, rozbilo se pouze okno na lokomotivě, zatím nevíme od jakého předmětu," uvedl Joklík.

Nehoda zablokovala podle zástupců drah obě koleje, železničáři proto museli provoz zastavit v obou směrech. V místě nehody zůstal stát mezinárodní vlak EuroCity jedoucí z Krakova do Prahy. Další následující dálkové vlaky jezdily odklonem přes Šumperk.Na více než hodinu a půl museli železničáři 22. února přerušit provoz na páteřním železničním koridoru spojujícím Olomouc s Prahou kvůli vykolejenému nákladnímu vlaku ve stanici Lukavice na Šumpersku.

Železničáři obnovili asi ve 13:20 v úseku Mohelnice - Zábřeh obousměrný provoz po jedné koleji pro dálkové spoje. Asi o hodinu později jím začaly jezdit i osobní vlaky. "Jakmile se podaří ve stanici odstranit vykolejený vlak, bude možné jezdit po obou kolejích z Mohelnice do Lukavice. V úseku Lukavice - Zábřeh se bude jezdit po jedné koleji zřejmě i o víkendu kvůli opravám železničního svršku ve stanici," řekl Joklík.

Příčinu havárie zatím železničáři neznají. Podle předběžných odhadů Drážní inspekce ji mohla zavinit technická závada na železničním svršku. "Vyloučena ovšem není ani technická závada na některém z vykolejených vozů," řekl mluvčí inspekce Zdeněk Neusar.

Podle informací policie se při nehodě poškodily koleje, návěstidla a výhybky. Prvních odhady železničářů hovoří o škodě 4,6 milionu korun na železničním svršku. Škodu na vykolejených vagonech zatím společnost ČD Cargo nevyčíslila.

Autor: