Na čísle 112, které provozuje hasičský sbor, operátoři nejprve hovor vyhodnotí a pak předají. Může tak dojít ke zbytečnému zdržení. Při záchraně lidského života však hrají někdy roli minuty nebo dokonce sekundy, řekla mluvčí středočeské záchranky Nina Šeblová.
Jak komunikovat se záchrankou
Operační střediska záchranné služby fungují nepřetržitě 24 hodin denně. Operátorky mají vyšší zdravotnické vzdělání a jsou školené na to, aby cílenými dotazy dokázaly po telefonu vyhodnotit zdravotní stav pacienta a podle jeho závažnosti vyslat k nemocnému záchranáře.
Volající mají podle Šeblové operátorkám srozumitelně říci, kdo volá, kde a komu se co stalo a jaké má pacient obtíže. Když volající popisuje zdravotní stav pacienta, měl by se zaměřit na to nejdůležitější. Zároveň je nutné uvést telefonní kontakt, kdyby si operátorka musela ověřit nějaké údaje nebo se zeptat na cestu, když sanitka nemůže najít správný dům.