Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

PETRÁČEK: Zakázat zoofilii. Ale proč až teď?

Názory

  13:55
Dánsko konečně zakáže sex se zvířaty, říká titulek zprávy ČTK a člověk kroutí hlavou. Je to možné? Je možné, že civilizovaná, západní a liberální země ještě zoofilii zákonem nezakázala? Je možné, že v Dánsku dokonce narůstá počet nevěstinců pro zoofily? Tak to sděluje ona zpráva ČTK.

Sošky na stěnách indického Khadžuráho využívají neexistence zákazu sexu se zvířaty foto: wikimedia

Ano, je to možné. A než propadnete úplnému zděšení, uvědomte si, že sex se zvířaty není trestný ani v České republice, ba ani ve Finsku, Maďarsku či Rumunsku. V Norsku byl explicitně postaven mimo zákon až v roce 2011, v Německu v roce 2012 a ve Švédsku teprve před půl rokem. Proč tomu tak je?

Důvodů je více. Jedním je ten, že legislativy evropských zemí se opírají o zákony na ochranu zvířat, které zakazují působit zvířatům bolest, utrpení a další zla. Implicitně tedy zapovídají takový sex se zvířaty, který je poškozuje, ale nezapovídají zoofilii jako takovou. Naproti tomu například v Británii je zoofilie protizákonná už od roku 1290 – na bázi středověké legislativy. Proč se liberální státy až nyní dostávají tam, kde si to tradicionalisté vyřešili už dávno? Názorně to vysvětluje příklad Německa.

K TÉMATU:

V Německu byla zoofilie trestná až do roku 1969 – tak jako homosexualita. Zoofilové byli paušálně házení do jednoho pytle „úchylů“ s homosexuály a pedofily. A když v 60. letech nastoupila liberální vlna osvobozující sex jako takový i předsudky vůči „úchylům“, na téže vlně uvolnění se svezli homosexuálové, pedofilové i zoofilové.

Až později to paušální osvobození narazilo. I progresisté, kteří se v 60. letech stavěli za „sexuální osvobození ode všech tabu“, začali zjišťovat, že zatímco homosexuální sex bývá konsenzuální (se souhlasem obou partnerů), v případě dětí a zvířat tomu tak není ani principiálně být nemůže.

Heslo „sexuální osvobození“ je už dnes mrtvé. Nahradilo ho heslo „osvobození od diskriminace“ – ne těch, kteří obcují se zvířaty, ale zvířat, která to musí strpět. Leda že by někdo vyrukoval s tezí, že i mezidruhové hranice – tak jako hranice mezi pohlavími – jsou jen sociálním konstruktem.