Pátek 24. května 2024, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Češi v televizi milují krimi. Baví je, když vraždí žena

Média

  6:00
Diváky tuzemských televizí nejvíce lákají pořady s kriminální a detektivní zápletkou. Vyplývá to z průzkumu, podle kterého se o filmy, seriály, ale i zpravodajství s touto tématikou zajímá až 80 procent diváků. Informovala o tom mediální společnost Axocom, která kvalitativní průzkum o oblíbenosti televizních pořadů a žánrů nechala vypracovat letos na podzim.

Ilustrační foto foto: iDNES.cz: Jan Meixner

„Osmdesát procent respondentů ví, jaké kriminální kauzy se aktuálně v Česku řeší či jaké kriminální seriály a filmy běží v televizi. Překvapivé je, že většina těchto respondentů na přímý dotaz, zda podobná témata pravidelně sledují a vyhledávají, tvrdí že ne,“ uvedla ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza. „Kriminální tematika má v tomto ohledu stejný dopad jako bulvár, tedy nikdo se o to oficiálně nezajímá, ale všichni víme, co se děje v cizí ložnici,“ doplnila šéfka společnosti, která se zabývá mimo jiné distribucí tematických stanic.

Průzkum ukázal, že kriminalistika častěji láká ženy, konkrétně v 82 procentech případů, než muže, kteří ji zmínili v 70 procentech. Obecně u fiktivních příběhů, ať už seriálů nebo filmů, se diváci shodují, že nejatraktivnější bývá, pokud vrahem nebo násilníkem je žena nebo dítě.

Zajímáme se i o historii

Jedním ze zjištění průzkum je rovněž propojení fenoménu krimi se zájmem o historii, jež dotázaní shodně potvrdili. „Historii má totiž nádech tajemství, něčeho nedostupného, popřípadě jde vysloveně o záhady či konspirační teorie. Což je často i styčný bod právě pro detektivní příběhy,“ dodala Luzsicza.

Rostoucí fenomén krimi podle mediální společnosti potvrzuje dlouhodobý vývoj sledovanosti jednotlivých pořadů a zpráv, kdy na některých stanicích takzvaná černá kronika v klasickém zpravodajství takřka dominuje. Trendu pak vycházejí vstříc i specializované televizní stanice.

Společnost Axocom nabízí servis v oblasti televizního a video obsahu a mobilních aplikací v regionu střední a východní Evropy. Mezi dlouhodobé klienty patří například Viacom, pro který Axocom v Česku a na Slovensku uvedl kanály MTV, VH1 a Nickelodeon. V nabídce má také specializované Film+, Fishing and Hunting a kanály English Club TV. Součástí portfolia je i britská mediální společnost A+E Networks, za kterou Axocom pro Českou republiku a Slovensko distribuuje kanály History a Crime+Investigation.

Autor:

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku
Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...