Díky životnímu výsledku se navíc posunul na desáté místo konečného pořadí seriálu. „Mohlo to být lepší, ale když si vezmu, jaké problémy jsme měli na začátku sezony s motocyklem, že jsme museli přejít k jiné značce, i to, že jsem několik závodů pro zranění vynechal, tak to nebylo špatné,“ zhodnotil rok 2010 Abraham.
Brněnský pilot měl stejně jako několik dalších závodníků v úvodu sezony v nově vzniklé kategorii Moto2 problémy s motocyklem. Hned po druhém závodu se tým rozhodl vyměnit stroj RSV za značku FTR. A jak se později ukázalo, udělal dobře; s RSV totiž nakonec nejezdil ze špičky této třídy nikdo.
„Nikdo nevěděl, který motocykl bude opravdu dobrý. Byla to loterie a my měli v úvodu smůlu. Psychicky se to na výkonech muselo projevit. Když už jsem se dostal konečně do formy, tak přišlo zranění v Brně, které nás opět přibrzdilo,“ poukázal Abraham na další problém.
Po pádu v tréninku utrpěl otřes mozku a následně musel dva závody vynechat. Poté sice neuspěl v Aragonu, ale finiš sezony mu vyšel. V Japonsku dojel třetí, poté bodoval v Malajsii, Austrálii i Portugalsku a nakonec senzačně vyhrál ve Španělsku. Žádné velké oslavy však po nedělním triumfu nemohly vypuknout. Už dnes jej totiž čekají první oficiální testy v kategorii MotoGP.
Abraham v příští sezoně bude jako první Čech startovat v královské kategorii. V průběhu sezony se dohodl na spolupráci s Ducati a postoupí o stupínek výše.