Po prvním usednutí za volant budete překvapeni, kolik prostoru se v tak malém autě skrývá. Především místo pro cestující vzadu je na tak malé auto skoro až neuvěřitelné. Kromě toho ale interiér potěší bohatým prosklením, vzdušností a dobrým výhledem.
Kapitolou sama pro sebe je variabilita vozu. Vedle spousty odkládacích ploch a přihrádek je v novém jazzu použito unikátní zvedání sedáků zadních sedadel, kdy lze sedák vyklopit vzhůru a zaaretovat jej u opěradel. Zadní sedadla a sedadlo spolujezdce vpředu se dají sklápět a do jazzu tak dostanete věci dlouhé až 2,4 m. Dalším trumfem je zavazadlový prostor s nadstandardním objemem 399 litrů.
Bohatá je standardní výbava, o bezpečnost dbá 6 airbagů, ABS, a dokonce i stabilizační systém. Z pohledu komfortu je k dispozici například autorádio přehrávající MP3, ve vyšších výbavách pak například panoramatické střešní okno, připojení k iPodu, klimatizace nebo multifunkční volant.
Honda do jazzu montuje dva motory - 90koňovou 1,2 l a 100koňovou 1.4 l. Větší motor je pochopitelně trochu hbitější, ale při normálním ježdění není rozdíl kdovíjak markantní. Spotřeba se při testovacích jízdách pohybovala pod 6 l/100 km.
Motory spolupracují s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, kterou zdobí příkladné odstupňování a příjemné řazení na krátkých drahách. Silnější motor může být párován s šestistupňovou automatizovanou převodovkou. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, podvozek je tak akorát někde mezi komfortem a sportovnější charakteristikou.
Když to shrneme, Honda Jazz je velmi příjemným překvapením. Pokud se potvrdí zprávy o tom, že ceny budou plus minus stejné jako u současné generace, pak si myslím, že by se ten, kdo chce malé, a přesto praktické a chytře postavené auto s moderním motorem, měl o toto vozidlo zajímat.