NEW YORK Ani jedna z nejhorších recesí Spojených států za několik desetiletí nesnížila v zemi zájem o biopotraviny a ekologické zboží. Podle studie uskutečněné výzkumnou společností Packaged Facts tržby amerických supermarketů z prodeje etických produktů nebo zboží přátelského k životnímu prostředí, od biopotravin po úsporné žárovky, v letošním roce stoupnou o 8,7 procenta na téměř 38 miliardy dolarů (659,3 miliardy korun).
Ekologické produkty a produkty s označením bio tradičně zaujímaly místo v regálech supermarketů s výběrovým, a tedy i dražším zbožím. Stále více maloobchodních firem, jako jsou Wal-Mart Stores a Safeway, však zvyšuje nabídku tohoto zboží a ceny některých těchto produktů již mohou konkurovat cenám konvenčních produktů.
Podle odborníků globální ekonomická krize a boj proti globálnímu oteplování přiměly zákazníky mnohem více přemýšlet o svých nákupech, a to nejen finančně, ale i ekologicky. Zákazníci rovněž zjistili, že „zelené“ produkty nabízejí lepší kvalitu a méně ničí životní prostředí.
Američané v loňském roce utratili za potraviny v obchodech se smíšeným zbožím, supermarketech a dalších velkých maloobchodech 511,9 miliardy dolarů.
Od počátku letošního roku výdaje spotřebitelů v těchto obchodech stouply o 1,9 procenta. Prodej certifikovaných biopotravin stoupl loni podle údajů Asociace bioobchodů o 17 procent na 24,6 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.