Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Američané více jedí doma. Campbell Soup vydělává

Česko

CHICAGO Jednou z firem, která si nemůže na hospodářskou krizi stěžovat, ale naopak jí vzrostl čtvrtletní zisk, je známý americký výrobce polévek Campbell Soup.

Výrobce polévek v typické červenobílé plechovce, kterou svými obrazy celosvětově proslavil malíř a zakladatel popartu Andy Warhol, těží především z toho, že se lidé za hospodářské krize stravují více doma, aby ušetřili. Lidé jedí polévky jako levné jídlo a doma si je vaří z konzerv.

Podnik však včera také uvedl, že výsledku pomohly i vyšší ceny. I přesto firmě klesly tržby o 11 procent na 1,53 miliardy dolarů. Důvodem byl silnější dolar a kratší fiskální čtvrtletí, které netrvalo 14 týdnů, ale 13. Bez započítání těchto vlivů by se tržby zvýšily o dvě procenta.

Provozní zisk skupiny za čtvrtletí do 2. srpna stoupl na 30 centů na akcii, zatímco před rokem byl na 26 centech.

Výsledek byl vyšší, než se očekávalo. Analytici odhadovali provozní zisk na 26 centů na akcii jako loni. Provozní výsledek posledního čtvrtletí však nezahrnuje změny v tržní hodnotě hedgeových komoditních kontraktů a náklady za vyrovnání hodnoty některých evropských značek. Čistý zisk proto skupině klesl na 69 milionů z 89 milionů dolarů.

Fiskální čtvrté čtvrtletí firmy má tendenci být v roce nejslabší, protože lidé v létě polévky tolik nekonzumují. Zisk v nynějším fiskálním roce by se podle Campbellu mohl zvýšit o pět až sedm procent. V uplynulém roce dosáhl 2,22 dolaru na akcii, napsala agentura Reuters.

O krizi čtěte na straně 15

Autor: