* V neděli jste si dojel ve svém prvním závodě sezony ve finském Kuusamu pro deváté místo. Čekal jste po říjnových zdravotních komplikacích tak vydařenou premiéru?
Deváté místo považuju za malý zázrak. V každém závodě chci bojovat o vítězství, ale ve Finsku jsem si říkal, že když skončím do dvacátého místa, bude to výborný výsledek. A to ještě trať v Kuusamu určitě nepatří mezi moje oblíbené.
* Dá se spočítat, o kolik kilometrů navíc teď musíte kvůli viróze najezdit, abyste dohnal manko?
Těžko říct, možná jsem přišel o tisíc kilometrů. Na soustředění ve švédské Bruksvallarně jsem v listopadu denně najezdil až 80 kilometrů. Mně ale nejde jen o dohánění restů. Neříkám si: Chybí ti tisíc kilometrů, tak je teď musíš nahnat. Potřebuju se hlavně dostat do pohody.
* Za první svůj vrchol sezony jste označil lednové turné Tour de Ski. Na co si v tomhle seriálu troufáte?
Pojede se osm závodů, stejně jako v roce, kdy jsem Tour vyhrál. Takže by mi tenhle model snad mohl vyhovovat. Rád bych skončil mezi třemi nejlepšími.
* Po Tour se už přiblíží olympiáda ve Vancouveru. Tam vás tedy čeká konec oné proklamované cesty za zlatem?
Největší šanci budu mít teoreticky asi v závěrečném závodě na 50 kilometrů klasicky s hromadným startem. Nebezpečný ale můžu být i v ostatních závodech. Tedy s výjimkou sprintu. Ten nepojedu.
* Podle regulí antidopingové agentury WADA musíte být komisařům k dispozici každý den. Jak často vás navštěvují?
Naposledy před závodem v Kuusamu. Když jsme se ale s trenérem Mírou Petráskem rozhodli, že nepojedu závod v Beitostölenu, musel jsem narychlo po internetu posílat zprávu, že do Norska nejedu. Kdybych to neudělal a v Beitostölenu mě dopingový komisaři hledali, mohl bych mít pěkný malér. Jo a komisaři mě navštívili i v říjnu, kdy mě zrovna trápily skoro čtyřicetistupňové horečky. Šel jsem jim otevřít dveře v županu, bylo mi fakt dost zle, ale stejně je to neodradilo.
* O vašich věčných zdravotních problémech se ví moc dobře. Co děláte proto, abyste pokud možno alespoň do Vancouveru zůstal zdravý?
Snažím se vyhýbat lidem, což se ale zejména v letadle při cestách na závody jaksi moc nedá.