Jejím základem je počet návštěv. Někteří uživatelé možná navštívili stránku víckrát, po jejich odečtení vznikne počet „reálných návštěv“. Čím více reálných uživatelů váš web navštíví, tím je z hlediska reklamy cennější.
Je také možné zjistit, ve kterých dnech, hodinách nebo měsících přichází nejvíc uživatelů. K těmto obdobím pak lze směřovat reklamní kampaně a nabídky novinek.
Velmi důležité je i pomocí analýzy zjistit, odkud uživatelé přišli. Tak lze ověřit úspěšnost SEO strategie, která ovlivňuje výsledky vyhledávání, reklamních kampaní, případně výměnných systémů s odkazy.
V neposlední řadě je důležité zabývat se technickými detaily, jako je použitý prohlížeč nebo podpora technologií. Podle nich se pak stránka upraví tak, aby ji mohli plně využívat všichni návštěvníci.
Dobrou analýzu nabízí každá hostingová firma, sehnat lze i systémy zdarma (např. Toplist.cz).
***
Měsíční návštěvnost Základní měřítko úspěšnosti webu. Dává přehled o vývoji počtu návštěvníků. Návštěvy: kolikrát někdo zhlédl vaše stránky. Unikátní návštěvy: počet návštěv na stránce, nepočítá se zhlédnutí, ale návštěvníkův počítač
Návštěvnost podle dní v týdnu Ukazuje, který den v týdnu je web navštěvován nejvíce. Na tyto dny je nejlepší naplánovat reklamní kampaně nebo důležité novinky.
Délka návštěvy Díky ní vidíte, jak dlouho se návštěvníci zdrží na stránce. Můžete z toho poznat, jaký typ informací od stránky čekají. Čím déle na stránce zůstanou, tím dráž se vám podaří prodat reklamu.