„Vlakové jízdenky na Masarykovo nádraží budou platit například v metru na lince A v úseku Dejvická–Muzeum nebo na lince B ze Smíchovského nádraží na Florenc,“ uvedl Wolf.
I když většina spojů skončí ve stanici Dejvická, od 14. června pak na zastávce Gymnasijní, vybrané spoje budou zajíždět po takzvaném Pražském Semmeringu na severní nástupiště Smíchovského nádraží nebo až na pražské Hlavní nádraží. Na cestujících ale bude zjištění, které konkrétní linky to budou.
Od půlky června stanice Dejvická zmizí úplně Druhá etapa, která potrvá až do 31. července, bude pro dojíždějící Středočechy ještě náročnější. Vlaky totiž skončí už za stanicí Praha-Veleslavín, kde bude vybudována provizorní zastávka s nástupištěm. Ta bude stát blízko Vítězného náměstí u viaduktu, který přechází přes Gymnasijní ulici.
Během výluky bude platit speciální jízdní řád, který lidé naleznou na internetových stránkách Českých drah nebo na vlakových zastávkách. Důvodem výluky je výstavba tunelu Blanka v Praze 6, která je součástí silničního okruhu v hlavním městě. Stavaři totiž hodlají úplně přebudovat i tamní Prašný most, který u dejvického nádraží překlenuje trať.
Blanka letos zasáhne do provozu hromadné dopravy ještě v dalších čtvrtích. V létě se očekává měsíční přerušení trati v Troji – tramvaje tak nepojedou mezi Holešovicemi a Kobylisy.