Středa 25. května 2022, svátek má Viola
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Exkluzivní žebříček: Apple je nejdražší značka na světě

Ekonomika

  3:03
Značka Apple je opět nejsilnější. Podle exkluzivního žebříčku společnosti Millward Brown, který má server Lidovky.cz k dispozici, je její hodnota 182,9 miliardy dolarů. Pořadí ovládla již podruhé za sebou. Radovat se může i Facebook, který byl podle analytiků ještě před vstupem na burzu nejrychleji rostoucí značkou.

Mimořádná tisková konference firmy Apple foto: ČTK

Růst nejsilnějších značek nezastavila ani nejistá ekonomická situace. Svědčí o tom mimo jiné i tom, že prvních deset firem si postavení více méně udrželo. Jen IBM na druhém místě předstihlo Google. Mírně si pohoršily také telekomunikační firmy AT&T a China Mobile.

Nejhodnotnější globální značky pro rok 2012
PořadíNázev firmyHodnota značky v r. 2012 (v mld. $)
1.Apple (technologie)182,951
2.IBM (technologie)115,985
3.Google (technologie)107,857
4.McDonald's (fast food)95,188
5.Microsoft (technologie)76,651
6.Coca-Cola (nealko nápoje)74,286
7.Marlboro (tabákové výrobky)73.612
8.AT&T (komunikace)68,870
9.Verizon (komunikace)49,151
10China Mobile (komunikace)47,041

"Značky jsou pro své vlastníky jakousi pojistkou," říká Eileen Campbell, globální ředitelka výzkumné agentury Millward Brown. "I přes pokračující období ekonomické nestability, politické nejistoty a množících se přírodních katastrof, které zasáhly značky v různých odvětvích, celková hodnota nejsilnějších světových značek v mnoha kategoriích stále narůstá, a tak jsou schopny zajistit svým firmám stabilitu."

Výzkum BrandZ Top 100 nejhodnotnějších světových značek sestavuje pořadí prvních 100 značek dle jejich dolarové hodnoty. Tým odborníků ji zjišťuje kombinací analýz finančních údajů a síly značky z hlediska vztahu se zákazníky.

TOP 100

V rozmení let 2006 a 2012, kdy Millward Brown žebříček sestavuje, vzrostla souhrnná hodnota nejhodnotnější stovky společností na 2.4 bilionu dolarů.

"Značky zajišťují svým vlastníkům konkurenční výhodu, ospravedlňují vyšší cenu a také představují jakýsi ochranný val pro případ krize nebo ekonomických turbulencí," vysvětluje David Roth z WPP. "Apple pokračuje v inovacích a zachovává si svůj status ‘luxusní’ značky, čelí však budoucí velké konkurenci v podobě Samsungu," popisuje Roth. Podle něj jihokorejská firma boduje především díky řadě Galaxy a úspěšně tak útočí na Apple. "Profiluje se jako ‘cool‘ alternativa k všudypřítomnému iPhonu a přitom je k mání za rozumnou cenu," myslí si Roth.

Autor:

V předdůchodu si odpočinu a pak se uvidí. Možnost, o které se moc neví

Premium Má do penze pět let a je v předdůchodu na tři roky. Na víc totiž nemá naspořeno. Že to nejde? Ale ano. Legislativa to...

Mami, ty se uzdravíš! Jana Vránová o synově cestě do NHL i boji s rakovinou

Premium Před sedmi lety si prožila peklo. Bojovala s rakovinou lymfatických uzlin a nevěděla, jak to synovi, hrajícímu tehdy...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Mohlo by vás zajímat