General Motors zvažovala několik dalších míst i to, zda ponechá zahraniční ústředí v Šanghaji, nakonec se ale rozhodla pro Singapur. "Singapur nabízí několik výhod, včetně větší blízkosti ke klíčovým trhům, jako je seskupení ASEAN, Indie, Blízký východ a Afrika," řekla viceprezidentka odboru pro styk s veřejností u divize zahraničních aktivit Lori Arpinová.
Lákající Singapur
Přesun zahraničního ústředí firmy je dalším dokladem úspěšné snahy Singapuru lákat nadnárodní společnosti vstřícným daňovým režimem, užíváním angličtiny, kvalifikovanou pracovní silou a vysokou kvalitou života. Čína se sice stala největším automobilovým trhem světa, schopnost Šanghaje nebo Pekingu konkurovat Singapuru a Hongkongu v získávání centrál velkých zahraničních firem ale podkopává zejména vysoké znečištění ovzduší.
General Motors uvedla, že v Singapuru bude mít kolem 120 zaměstnanců, kteří budou dohlížet nad činností firmy v Asii a Tichomoří, Indii, Jižní Koreji, Africe, na Blízkém východě a nad dceřinými firmami Chevrolet a Cadillac Europe. V šanghajské centrále, která bude řídit čínské aktivity, zůstane zhruba 250 lidí.
Přeplněná centrála
General Motors v roce 2004 přemístila své regionální ústředí pro Asii a Tichomoří ze Singapuru do Šanghaje, kde po několika letech vznikla i zahraniční centrála firmy. Podle analytika výzkumné společnosti LMC Automotive Johna Zenga ale šanghajské ústředí začalo být "moc přeplněné" a mělo na starosti příliš mnoho činností.
Nadnárodní firmy se nyní začínají po mnohaleté expanzi v Číně zaměřovat na ostatní rozvíjející se trhy v Asii a jinde. "Čína je nyní etablovaným trhem a oni potřebují expandovat v dalších zemích," řekl agentuře AP analytik společnosti IHS Automotive Namrita Chow.