V podstatě jen Hyundai i30, Honda Civic, Nissan Micra, Kia Rio a Citroën C3 jsou jedinými v Paříži prezentovanými novinkami, které lze zařadit do některé z tradičních automobilových tříd.
Jsou to poctivá normální auta pro ty, kdo nepodléhají módním trendům a chtějí vůz, který především bude sloužit svému účelu. I když třeba takový Citroën C3 v sobě už trochu nádech třídy crossoverů má.
Crossoverem je i nejmenší nové auto na výstavišti, japonské Suzuki podlehlo módě a označuje za něj malý městský model Ignis, který ale dostal patřičně drsnou vizáž, aby se v „džungli velkoměsta“ lépe vyjímal.
Záplava SUV
Ve třídě vozů SUV je v Paříži opravdu nabito. Svou světovou výstavní premiéru si tu odbyla Škoda Kodiaq, Seat ukázal oplastovanou verzi jeho v podstatě sesterského modelu (bude z něj Yeti) Ateca X-Perience. A do třetice byla koncernovou premiérou nová generace Audi Q5. Zahanbit se nenechali ani francouzští výrobci.
Renault tu představuje nové SUV Koleos, které půjde po krku právě „medvědovi“ z Kvasin. A třeba Peugeot se na modelovou ofenzívu SUV od Škody přichystal opravdu pořádně. Představil totiž jak velký model 5008, který bude rovněž soupeřem Kodiaqa, tak menší 3008, který si to zase rozdá s budoucím Yetim.
Tím ale záplava SUV a crossover novinek zdaleka nekončí. Své modely tu prezentuje v Evropě na nějakou dobu zapomenutá značka SsangYong, koncept nového crossoveru X2 tu vystavuje BMW.
Chybět nemohou ani koncepty dalších prémiových značek, Lexus se tu chlubí netradiční studií UX, která krom divokých tvarů zaujme především hodně nezvyklou konstrukcí sedadel z pruhů látky natažených na v prostoru plovoucím rámu. Konkurenční Infiniti, které se z Česka stahuje, se zase oživuje studii QX Sport Inspiration, do které tentokrát zabudovalo revoluční motor s proměnným kompresním poměrem.
V sériovém provedení by z něj měla být nová generace modelu QX50. Land Rover v Paříži představil novou generaci svého modelu Discovery, kterým míří především na rodinny.
Bez elektromobilů to nejde
Řada představených konceptů SUV přísluší také ke druhému trendu, který je v Paříži zjevný. Kdo nemá na stánku elektromobil, téměř jako by nebyl. Existují sice výjimky, ale je jich relativně málo, rekrutují se většinou z řad značek, které představily důležitý sériový model v kategorii SUV.
Elektrická auta má na stánku třeba Mercedes, bachratý koncept SUV nazvaný Generation EQ ostře kontrastuje s nádhernou studií obřího kupé Vison Mercedes-Maybach 6. Elektrickým pohonem je vybavena i řada dalších futuristických studií, třeba neobvyklý Renault Trezor s výklopnou vrchní částí kabiny nebo Citroën Experience s velkorysým uspořádáním interiéru. Japonští investoři pak vyměnili silný osmiválec za baterie ve voze GLM-G4.
VW chystá elektrickou náhradu Golfa. Lidové auto budoucnosti má být za podobnou cenu |
Opel tu představuje svou sériovou verzi amerického elektomobilu Chevrolet Bolt, jmenovat se bude Ampera E a značka u ní slibuje dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití. Jednou z nejdůležitějších elektromobilních novinek je studie Volkswagen I.D., která stojí na nové platformě a má mít v praxi dojezd až 600 kilometrů.
Prodlužování dojezdu je dalším jasným trendem, vylepšené verze svých stávajících modelů s delším jízdním dosahem tu ukazují například BMW (i3), Nissan (Leaf) nebo Renault. Jeho Zoe, který je nejprodávanějším elektromobilem na evropském trhu, nově slibuje dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití.
Kdo nemá elektromobil, ukazuje alespoň plug-in hybrid. Studii mohutného SUV GT PHEV má na svém stánku Mitsubishi, Porsche se chlubí sériovou Panamerou e-Hybrid a Toyota přivezla do Paříže nový Prius Plug-in Hybrid, který se od běžného hybridního provedení liší pozměněným designem přídě a zádě.