19. října 2018 10:56 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Největší ledvinky v historii. Obří SUV BMW X7 se představuje, je jako limuzína na ‚chůdách‘

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
BMW X7 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy BMW X7 | foto: BMW

Mnichov/Praha Automobilka BMW oficiálně představila své doposud největší SUV. Na model X7 už lákala ve formě konceptu vloni na podzim, teď se auto představuje v sériovém provedení. Bude to neluxusnější SUV u BMW a zároveň jedno z nejluxusnějších aut své třídy vůbec.

Ačkoli BMW svému modelu X7 říká SAV, tedy sports activity vehicle, nenechte se mýlit. Je to prostě velké SUV, největší, jaké bude BMW vyrábět. Auto se postaví dalším obrům na trhu, jako jsou Audi Q7, Mercedes GLS nebo etalon velkých SUV, klasický Range Rover.

BMW X7
BMW X7

Hned na první pohled je jasné, že BMW X7 je pořádný kus auta. Podtrhuje to i designem s maskou chladiče, která má pro BMW tradiční tvar ledvinek. I když tentokrát jsou to tedy spíš pořádné ledviny. Jsou hodně mohutné, největší, jaké kdy na příď svého vozu BMW umístilo. Ale pravdou je, že design se trochu od konceptu umírnil a už nepůsobí tak šokujícím dojmem.

Na druhou stranu bude asi podobně jako konkurenční Audi Q7 tohle auto publikum silně rozdělovat: jedni ho budou kvůli jeho až brutálnímu vzhledu milovat, druzí nenávidět, na cokoli mezi tím není moc prostor. A že ho jinak BMW X7 zaujme na silnici dost: délka auta je 5 151 milimetrů, což je víc, než konkurenti ve standardním provedení.

Delší už jsou jen Range Rover ve verzi s prodlouženým rozvorem (5 200 mm) a pak opulentní luxusní Rolls-Royce Cullinan (5 341 mm). Větší budou i nějaká ta americká XXL SUV, ta se ale do Evropy nedováží. Ale třeba luxusní Bentley Bentayga je o 11 milimetrů kratší.

X7 tak bude auto, které bude po právu svým zjevem budit rozruch a vyvolávat respekt a pocity údivu. Pro posádku uvnitř pak půjde především o pohodlí a dostatek prostoru. X7 je sedmimístné a díky šířce rovné dva metry se uvnitř rozhodně cestující tísnit nebudou, ani pokud mají širší ramena.

Na výšku je o prostor také postaráno, 1 805 mm v tomto směru znamená, že bude X7 doslova „vyčuhovat“ z davu. BMW se chlubí, že velké auto nabídne i spoustu místa pro zavazadla: i za třetí řadou sedadel zbývá 326 litrů pro náklad, za druhou řadu je to 750 litrů a se sklopenými dvěma zadními řadami sedadel pojme X7 až 2 120 litrů nákladu.

Součástí standardní výbavy je vzduchové odpružení, které se postará o špičkový jízdní komfort. X7 je vlastně taková limuzína řady 7 na chůdách a s větším zaměřením na praktičnost a rodinu. Krom starosti o pohodlí pak samozřejmě nemůže chybět ani špičková technika. X7 tak může mít třeba laserové světlomety s dosvitem 600 metrů, kompletně digitální přístrojový štít, nejpokročilejší asistenční systémy a mnoho dalšího.

Pod kapotou budou v Evropě k dispozici zatím jen šestiválce s objemem 3 litry a přeplňováním, v USA se objeví i osmiválec. Základem bude benzínový třílitr s výkonem 250 kW, který SUV s hmotností téměř 2,4 tuny a schopností odvézt 835 kilogramů nákladu dodá úctyhodnou dynamiku. Stovku zvládne za 6,1 sekundy. Vzhledem k očekávané vysoké spotřebě (ta tabulková je 9 litrů) ale bude v Evropě nejspíš populárnější diesel s výkonem 195 kW, který stovku zvládne za 7 sekund a slibuje spotřebu v rozmezí 6,5 – 6,8 litru.

V nabídce bude také verze M50d s extra nadopovanou verzí vznětového šestiválce. Ta má čtyři turbodmychadla a výkon 294 kW, což u auta s pohotovostní hmotností 2 535 kg přinese zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy.

  • 0Diskuse