19. července 2017 16:44 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Nevěsta jako synonymum k ojetému vozu? Audi za to čelí kritice

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Audi (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Audi (ilustrační foto). | foto: Shutterstock

PEKING Německý výrobce luxusních automobilů Audi se v Číně stal terčem kritiky za reklamní spot, který přirovnává nevěstu k ojetému vozu. Čínští spotřebitelé reklamu označují za sexistickou a někteří dokonce vyzývají k bojkotu automobilky. Ta ve středu uvedla, že reklama byla stažena.

Děj zhruba půlminutového reklamního spotu se odehrává na svatbě. K nevěstě těsně před uzavřením sňatku přispěchá ženichova matka a zkoumá její uši, nos i ústa. „Důležité rozhodnutí je třeba dělat pečlivě,“ uvádí se ve spotu, který je reklamou na certifikovaného prodejce ojetých automobilů Audi.


Reklamu na internetu kritizovaly tisíce čínských spotřebitelů, podle kterých je sexistická a ponižuje ženy. „Je to opravdu nechutné. Nedělá se něco takového při obchodování s dobytkem?“ ptal se jeden z uživatelů populárního čínského mikroblogu Weibo. Ke kritice se připojil také list čínské komunistické strany People’s Daily, který reklamu označil za „znepokojivou a neuctivou“.

Automobilka Audi upozornila, že za výrobu reklamního spotu je zodpovědný její partner z čínského společného podniku. Dodala, že záležitost vyšetří, aby se nic podobného už neopakovalo.

Audi je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen.

ČTK
  • 1Diskuse