30. října 2018 9:29, aktualizováno  10:06 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Provozní zisk Škody Auto klesl o desetinu, Volkswagenu téměř o 19 procent

Výroba Škody Octavia v továrně Škoda Auto v Mladé Boleslavi, ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Výroba Škody Octavia v továrně Škoda Auto v Mladé Boleslavi, ilustrační foto. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Wolfsburg Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letošního roku meziročně klesl o 10,2 procenta na 1,1 miliardy eur (28,5 miliardy korun). Oznámila to v úterý mateřská společnost Volkswagen. Hospodářský výsledek byl ovlivněn mimo jiné nepříznivým vývojem měnových kurzů a náklady na nové produkty. Provozní zisk Volkswagenu ve čtvrtletí klesl o 18,6 procent na 3,51 miliard eur. Důvodem jsou slabší prodeje a zavedení přísnějších ekologických pravidel.

Tržby automobilky Škoda Auto se nicméně zvýšily o 2,1 procenta na 12,6 miliardy eur. Automobilka již dříve uvedla, že za první tři čtvrtletí letošního roku dodala zákazníkům 939 100 vozů, tedy o téměř osm procent více než ve stejném období loňského roku.

V samotném září však dodávky klesly o 16 procent na 94.800 vozů, podle firmy za to může přechod všech modelových řad na nový systém testování emisí WLTP.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Volkswagen v úterý oznámil, že jeho provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek v prvních třech čtvrtletích letošního roku dosáhl 13,3 miliardy eur, takže zůstal zhruba na loňské úrovni. Tržby koncernu se zvýšily o 2,7 procenta na 174,6 miliardy eur

Přísnější ekologické pravidla u Volkswagenu

Důvodem poklesu provozního zisku Volkswagenu jsou slabší prodeje a zavedení přísnějších ekologických pravidel. Zisk nicméně překonal očekávání analytiků, kteří jej v průzkumu agentury Reuters odhadovali na 3,21 miliardy eur.

Společnost měla problémy se zaváděním nové metodiky měření emisí a spotřeby automobilů WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure), která se mnohem více blíží podmínkám reálného provozu a která vstoupila v platnost na počátku září. Ve třetím kvartálu se odbyt snížil o tři procenta na 2,6 milionu vozů.

Silné první pololetí však pokles třetího kvartálu kompenzovalo a prodeje za prvních devět měsíců 2018 stouply o 4,2 procenta na 8,1 milionu vozů. Provozní zisk se v tomto období zvýšil o 0,6 procenta na 13,3 miliardy eur a příjmy o 2,7 procenta na 176,4 miliardy eur.

ČTK

Najdete na Lidovky.cz