Aurus Senat se chlubí překvapivě zajímavou technikou. Pod kapotou totiž najdeme osmiválec s objemem 4,4 litru s dvojitým přeplňováním, na jehož vývoji se podílela i věhlasná Porsche Engineering. Motor má výkon 440 kW, tedy téměř 600 koní. Za zadní nápravou se pak nachází malá sada baterií a vůz je vybaven ještě elektromotorem o výkonu dalších 62 koní. To vypadá jako velmi slušná vstupenka do automobilové extratřídy.
Jenže vůz, se kterým zatím jezdí vlastně jen ruský prezident Vladimír Putin, vlastně takový motor mít musí. Zajímavé pohonné ústrojí totiž musí zvládnout ohromnou hmotnost auta: 3 135 kilogramů, což je při délce vozu 5,6 metru opravdu hodně. Tolik neváží ani největší běžná SUV světa, ani konkurenční modely Bentley nebo Rolls-Royce. Jen pro představu, hmotnost aktuálního Phantomu začíná na 2 560 kilogramech. Tento rozdíl také znamená, že zatímco Phantom zrychluje na stovku za 5,3 sekundy, Aurus Senat za šest sekund.
VLÁDNÍ AUTOMOBILYČesko - Škoda Superb USA - Cadillac One Slovensko - Mercedes-Benz Pullman Německo - Mercedes-Benz S-Class Čína - Hongqi L5 Indie - Mercedes S600 Francie - Citroen DS5 Hybrid4, Citroën C6, Renault Vel Satis, Peugeot 607 Japonsko - Toyota Century Royal |
Jízdní výkony ale vlastně nejsou u vozů tohoto typu tak důležité, hlavní je především pohodlí. To za jízdy jsme samozřejmě na stánku ověřit nemohli, to, které auto nabízí posádce, pak ano. A upřímně, právě provedení interiéru budí rozpaky. Pravda, na rozdíl od designu vnějšího, který může hodně připomínat právě auta Rolls-Royce, Bentley, nebo třeba Chrysler 300C, je interiér svébytný, za což získává Aurus plusové body.
Jenže zpracování v porovnání s konkurencí úplně nepřesvědčí, stejně jako některé u vystaveného prototypu použité materiály. A také konstrukční detaily: třeba provedení zásuvek (220 V a USB) na zadní straně středové konzoly působí dost úsměvně. Estetiku neřešíme, ta bývá u dané klientely dost specifická, ale zpracování a detaily Aurusu jsou prostě podivné.
A nic extra není ruská limuzína ani z hlediska nabídky vnitřního prostoru. Ano, třeba Phantom je v základním provedení asi o 16 centimetrů delší, takže je logické, že má výhodu v místu na zadních sedadlech. Ale interíér vozu Senat působí celkově daleko stísněnějším dojmem, Phantom je doslova takový pojízdný obývák, Senat oproti němu pořád plechová klícka, byť místy příjemně vypolstrovaná.
Je však nepochybné, že Aurus Senat si zákazníky najde. Kromě běžné verze se bude vyrábět ještě o metr prodloužená limuzína. Některé nedodělky může prozatím Senat svalit na čistě kusovou ruční výrobu. Vůz totiž zatím vzniká v pracovištích ruského ústavu NAMI (Vlastně státní ústav pro výzkum automobilů) a nová továrna se pro něj teprve staví. Až bude dokončena, chce ruská značka prodávat asi 5 000 kusů svého luxusního modelu ročně.