Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo. Díky tomu se na základě požadavku klienta dobíječka rychle dostane na požadované místo. Zařízení disponuje kapacitou 16,8 kWh a energii z něj lze do běžného typu elektromobilu přenést za čtyři hodiny, a to až na úroveň 80 procent dobití.
Nyní jezdí podle odhadu Škody jen v Praze až 1000 elektromobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy registrované mimo Prahu, ale reálně jezdící v hlavním městě. S uvedením prvních elektrických modelů Škoda na trh v roce 2019 lze očekávat výrazný nárůst jejich počtu. První elektromobil Škody bude vycházet z modelu Citigo, následovat bude elektrické SUV na bází konceptu Vision E. Vedle toho bude k mání hybridní Superb.
„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití,“ uvedla vedoucí DigiLabu Jarmila Plachá.
Praha chce systém 600 sdílených elektromobilů za 191 milionů. Vypíše dva tendry |
V Česku je přes 200 dobíjecích stanic, z toho je zhruba polovina rychlonabíjecích. Do konce roku 2019 má být v ulicích Prahy vybudováno celkem 50 rychlonabíjecích stanic a devět středně rychlých nabíjecích bodů.
Škoda Auto DigiLab je centrum Škody pro nové služby a aplikace. Firma je koncipovaná jako rychle reagující startup v oblasti informatiky a zkoumá a vyvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty. Mezi hlavní úkoly Škoda Auto DigiLabu patří výměna zkušeností s externími inovátory.