Koenigsegg svůj test provedl o minulém víkendu na dánském letiště Vandel. Agera na stanovení nového rekordu potřebovala asi dva a půl kilometru dráhy. Bugatti Chiron za dobu stejného testu ujel přes tři kilometry.
Bugatti přitom svůj rekord s velkou parádou prezentovalo na autosalonu ve Franfurtu. Při rekordním pokusu navíc vůz řídil bývalý jezdec formule 1 Juan Pablo Montoya, který na německý veletrh dorazil osobně.
Ageru RS při testu řídil tovární jezdec Niklas Lilja. Koenigsegg původně plánoval podobný pokus až s modelem Regera s hybridním pohonem. Nejmenovaný majitel Agery, která rekord zlomila, však tlačil na to, aby výrobce ukázal, jak si jeho vůz vede v porovnání s konkurencí.
400 km/h za pouhých 42 sekund. Bugatti Chiron má fascinující světový rekord |
Test se také musel na poslední chvíli stěhovat. Původně měl proběhnout v Německu, ale kvůli nepřízni počasí se nakonec automobilka rozhodla pro Dánsko.
Agera RS, která zlomila rekord, má pětilitrový osmiválcový motor o výkonu 1360 koňských sil. Bugatti Chiron pohání šestnáctiválec s výkonem 1500 koní.
Bugatti se nyní chystá i na test maximální rychlosti Chironu, prý ale doposud neexistují pneumatiky, které by extrémní podmínky zvládly. Podle spekulací by se vůz mohl přiblížit rychlosti 500 km/h.
Koenigsegg založil v roce 1994 podnikatel Christian von Koenigsegg. První vůz představil výrobce v roce 1996, supersport Agera RS se veřejnosti poprvé ukázal v roce 2015.