Ženevský autosalon je obvykle prvním velkým mezinárodním autosalonem v novém roce a mnoho výrobců aut na něm představuje světové premiéry svých nových modelů či studie budoucích vozů. Očekává se, že přiláká kolem 700 000 návštěvníků.
V šesti halách o rozloze 106 000 metrů čtverečních si mohou návštěvníci v pořadí již 88. autosalonu až do 18. března prohlédnout zhruba 900 modelů aut. Jedna hala je věnovaná také dodavatelům a zástupcům švýcarského automobilového průmyslu.
Před oficiálním otevřením autosalonu veřejnosti se 6. a 7. března uskutečnily novinářské dny. Na ty přijelo kolem 10 000 zástupců médií, pro které bylo naplánovaných 70 tiskových konferencí.
Média také upozorňují, že i na letošní autosalon dolehla kampaň za práva žen MeToo. Pravidelní návštěvníci si určitě všimnou, že většina automobilek se letos rozhodla, že nebude své produkty propagovat za pomoci spoře oděných modelek na vysokých podpatcích. Některé automobilky vyměnily modelky za automobilové odborníky, jiné za ženské a mužské modely ve sportovním či méně vyzývavém oblečení.
Své zastoupení na ženevském autosalonu má i česká Škoda Auto. Ta přivezla koncept městského crossoveru s pohonem na benzin, CNG a elektřinu pod názvem Vision X, modernizovaný model Fabia nebo SUV Kodiaq v luxusním provedení Laurin&Klement.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |