Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Billa zezelenala. Řetězec vsadil na nový moderní design i širší uličky

Prodejna v Říčanech startuje proces změny v České republice. (20. září 2023) foto: Billa

Řetězec supermarketů BILLA otevírá pilotní prodejnu v novém konceptu. První taková prodejna se nachází v Říčanech u Prahy a je koncipována v moderním designu. Dominantními barvami se staly zelená a červená. Řetězec plánuje otevřít do konce roku 2028 osmdesát kamenných prodejen v novém designu.
  7:48

Billa ve středu zahájila novou éru svého rozvoje otevřením první nové pilotní prodejny v Říčanech u Prahy.

„Náš nový koncept představuje intuitivnější a pohodlnější uspořádání s širšími uličkami a lepší viditelností celého našeho sortimentu v kombinaci s novým, moderním a světlým designem prodejny. Rozšířili jsme naši nabídku čerstvých výrobků o nový, větší sortiment a zvětšili nákupní prostor pro klíčové kategorie, jako je ovoce a zelenina, pečivo a lahůdky. To vše dohromady zajišťuje, že našim zákazníkům nabízíme nový a lepší zážitek z nakupování v obchodech, protože se i nadále soustředíme na to, abychom se stali oblíbenou prodejnou našich zákazníků, kde každodenně nakupují své oblíbené produkty,“ říká Liam Casey, generální ředitel společnosti BILLA Česká republika.

Strategické cíle jsou plně v souladu s plány expanze maloobchodního řetězce. Již v letošním roce dosáhnou celkové investice společnosti BILLA 1,7 miliardy Kč. Řetězec plánuje v příštích pěti letech zvýšit počet prodejen o dalších osmdesát a zároveň zvýšit svůj obrat. Do roku 2028 by měla přivítat ve svých řadách 1 500 nových kolegů.

Supermarket BILLA v Říčanech u Prahy nabídne přes 9 tisíc potravinářských i nepotravinářských výrobků, převážně od českých dodavatelů. Sortiment je upraven tak, aby si zákazníci mohli vybrat z dostatečného množství položek. Nový půdorys je navržen, aby byl pro zákazníky intuitivní a usnadnil jim nakupování.

Jednotlivé kategorie jsou prezentovány v tzv. shop-in-shopech, které jsou již na první pohled přehledné. Nové prezentace se tak dočkaly například sekce pečiva, ovoce a zeleniny, masa a lahůdek nebo delikates. Sortiment, který je již ze 72 procent tvořen českými farmáři a výrobci, počítá s lokálními zdroji, a ještě vyšším procentem dodávek z České republiky.

Nový design a přírodní barvy

Design prodejny prošel výraznou změnou. Kombinuje osvědčené a moderní prvky, které dohromady ladí a vytváří příjemné prostředí pro nakupování. Dřevěné prvky v barvě břízy spolu s průchodnými uličkami mezi regály vzbuzují pocit vzdušnosti a zvětšené prodejní plochy.

Barevné schéma zákazníkovi jasně ukazuje, kde pro něj čekají nejatraktivnější nabídky. Mezi světlým dřevem a přírodní zelenou se nepřehlédnutelně vypíná červená barva, kterou se v prodejně označují výhradně akce a slevy. Červená barva u promo nabídky zároveň zůstává součástí chladicích boxů.

Úprava barevného schématu se kromě výloh a regálů týká rovněž nábytku, nákupních vozíků, a dokonce pracovních oděvů. Zákazníci tak budou zaměstnance říčanské prodejny potkávat v pracovních oděvech barevné kombinace žlutá, zelená a bílá.

V současné době Billa od svých říčanských kolegů i zákazníků sbírá zpětnou vazbu, podle níž bude koncept pilotní prodejny případně upravovat. V oblasti lidských zdrojů nedávno otevřela dvě nová tréninková centra, a to v Olomouci a Plzni, kde budou nejen nováčci, ale i kolegové pravidelně proškolováni, aby poskytli zákazníkům ještě vyšší standard péče. Zcela nová marketingová komunikace odstartuje po vyhodnocení pilotu v roce 2024.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!