Díky rekordnímu prodeji ojetin dovezených z ciziny si majitelé loni zaregistrovali 212.869 ojetých osobních aut. "Tragédie je v tom, že ten nárůst je převážně u přestárlých vozidel," řekl tajemník svazu Pavel Tunkl. Téměř třetina registrovaných vozů je starší deseti let.
Podle Tunkla mají poprvé na růstu prodejů osobních aut větší podíl domácnosti než firmy. "Firmy v podstatě stagnují a hromadně se přesouvají do kategorie lehkých užitkových vozidel," upozornil Tunkl na daňové zvýhodnění aut s mřížkou.
Značkám vévodí Škoda
Stále častěji se prodávají automobily zahraničních značek, což znevýhodňuje domácí výrobce . Na celkovém počtu nově registrovaných osobních vozidel se dovozci z ciziny podíleli téměř 63 procenty, což je navýšení o pět procentních bodů. Na domácí výrobce tak připadá 37 procent. S tím souvisí i pokles tržního podílu domácí jedničky, společnosti Škoda Auto.
Škoda sice dál zůstává nejoblíbenější značkou osobních automobilů, loni však v tuzemsku prodala o téměř tři tisíce vozů méně (celkem 49.094) než rok předtím a její podíl na trhu klesl pod 40 procent. Naopak v kategorii lehkých užitkových vozů si Škoda polepšila zhruba o polovinu na 15 tisíc prodaných automobilů a na trhu si drží téměř čtvrtinový podíl. Mezi nejrozšířenější značky dále patří Ford, Renault a Volkswagen.
Ojetiny vedou
Spolu s osobními a lehkými užitkovými vozidly zrychlil prodej nových nákladních vozů, autobusů a motocyklů včetně mopedů. "Motocykly slouží převážně k zábavě, takže je jasně vidět, že roste životní úroveň domácností," řekl Tunkl k jednostopým vozidlům, jejichž prodej vzrostl zhruba o čtvrtinu na 25 tisíc.
Výsledky prodeje nových osobních vozů považuje vedení Svazu dovozců automobilů za pozitivní a připisuje je především rostoucí životní úrovni obyvatel České republiky. Naopak vývoj na trhu ojetin považuje Tunkl za alarmující. "Je to pouze rozšiřování vozového parku a nikoliv zvyšování jeho kvality," dodal zástupce Svazu automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Podle Tunkla mají poprvé na růstu prodejů osobních aut větší podíl domácnosti než firmy. "Firmy v podstatě stagnují a hromadně se přesouvají do kategorie lehkých užitkových vozidel," upozornil Tunkl na daňové zvýhodnění aut s mřížkou.
Značkám vévodí Škoda
Stále častěji se prodávají automobily zahraničních značek, což znevýhodňuje domácí výrobce . Na celkovém počtu nově registrovaných osobních vozidel se dovozci z ciziny podíleli téměř 63 procenty, což je navýšení o pět procentních bodů. Na domácí výrobce tak připadá 37 procent. S tím souvisí i pokles tržního podílu domácí jedničky, společnosti Škoda Auto.
Škoda sice dál zůstává nejoblíbenější značkou osobních automobilů, loni však v tuzemsku prodala o téměř tři tisíce vozů méně (celkem 49.094) než rok předtím a její podíl na trhu klesl pod 40 procent. Naopak v kategorii lehkých užitkových vozů si Škoda polepšila zhruba o polovinu na 15 tisíc prodaných automobilů a na trhu si drží téměř čtvrtinový podíl. Mezi nejrozšířenější značky dále patří Ford, Renault a Volkswagen.
Ojetiny vedou
Spolu s osobními a lehkými užitkovými vozidly zrychlil prodej nových nákladních vozů, autobusů a motocyklů včetně mopedů. "Motocykly slouží převážně k zábavě, takže je jasně vidět, že roste životní úroveň domácností," řekl Tunkl k jednostopým vozidlům, jejichž prodej vzrostl zhruba o čtvrtinu na 25 tisíc.
Výsledky prodeje nových osobních vozů považuje vedení Svazu dovozců automobilů za pozitivní a připisuje je především rostoucí životní úrovni obyvatel České republiky. Naopak vývoj na trhu ojetin považuje Tunkl za alarmující. "Je to pouze rozšiřování vozového parku a nikoliv zvyšování jeho kvality," dodal zástupce Svazu automobilového průmyslu Antonín Šípek.