Češi jsou často ochotni za svatbu zaplatit i statisíce korun. „Cena se pohybuje v řádech statisíců, zařizovali jsme svatbu za sto tisíc, ale i za dva miliony,“ říká Veronika Trubačová z pražské agentury Vewé.
Přestože počet svateb v Česku klesá, svatební agentury nemají o zakázky nouzi. „Zhruba třicet procent svateb bylo loni z dílny profesionálů,“ říká Růžena Hýblová, majitelka svatební agentury Rosalie. Podobně mluví také Martina Batalová, majitelka salonu Ľarmonia.
„Zpočátku využívali svateb na klíč převážně podnikatelé, kteří si z časových důvodů agenturu najmout musí.“ Nyní ale profesionálním sňatkovým organizátorům přicházejí na chuť i Češi nepodnikatelé. Tržby firem, které zajišťují kompletní svatební servis, vzrostly za posledních pět let o desítky procent a pořádání svateb se stává výnosným byznysem.
Důkazem je i to, že přibývá firem, jež zajištění svateb nabízejí. Ne vždy jde ale o profesionály. „Spousta agentur má v nabídce to, co nejsou schopné realizovat a jen se tím snaží nalákat klienty,“ varuje Jaromír Kaksa, majitel svatební agentury Caxa.
Přestože počet svateb v Česku klesá, svatební agentury nemají o zakázky nouzi. „Zhruba třicet procent svateb bylo loni z dílny profesionálů,“ říká Růžena Hýblová, majitelka svatební agentury Rosalie. Podobně mluví také Martina Batalová, majitelka salonu Ľarmonia.
„Zpočátku využívali svateb na klíč převážně podnikatelé, kteří si z časových důvodů agenturu najmout musí.“ Nyní ale profesionálním sňatkovým organizátorům přicházejí na chuť i Češi nepodnikatelé. Tržby firem, které zajišťují kompletní svatební servis, vzrostly za posledních pět let o desítky procent a pořádání svateb se stává výnosným byznysem.
Důkazem je i to, že přibývá firem, jež zajištění svateb nabízejí. Ne vždy jde ale o profesionály. „Spousta agentur má v nabídce to, co nejsou schopné realizovat a jen se tím snaží nalákat klienty,“ varuje Jaromír Kaksa, majitel svatební agentury Caxa.