Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Česká Fashion TV od března

Média

  10:55
PRAHA - Lokální verze světové televize o módě se v Česku a na Slovensku víc zaměří i na životní styl. Programu bude dominovat obraz, slov má být minimum.

Fashion TV ve Francii foto: en.kingofsat.net

Na začátek března plánuje svůj start české vysílání světové módní televize Fashion TV.

Kabelová a satelitní stanice, kterou v roce 1997 založil francouzský podnikatel Michel Adam, je dnes globální značkou, ve více než dvou stech zemích má přístup do stovek milionů domácností. Lokální česko-slovenskou verzi připravuje převážně slovenský tým vedený Zuzanou Poláčkovou. Ta na rozdíl od světové verze plánuje přimíchat k módě víc společenských témat a témat o životním stylu. I místní program ale bude, stejně jako globální, stavět na obrazu. „Televize má být tak atraktivní vizuálně, že zvuk jen dokreslí celkový dojem. Když ho vypnete, stále by to pro vás mělo být přitažlivé,“ představuje si výkonná ředitelka Poláčková.

Fashion TV tak bude moci být vizuální kulisou. Takto už její globální vysílání využívají provozovatelé některých stylových barů v Praze. Pouštějí ji na pozadí, jen jako obraz, doprovázejí ji jinou hudbou.

Diváky doma má Fashion TV naladit třeba ranními odlehčenými bloky se záběry od moře, z fotografování, se spodním prádlem či novou módou v obchodech. Po osmé večerní, v hlavním vysílacím čase, se zaměří na známé lidi, módní přehlídky, večírky, profily návrhářů či fotografů. Lokálního obsahu by měla být asi třetina, včetně příspěvků o architektuře či turistických destinacích. I tím se Fashion TV přiblíží místnímu publiku. „Češi jsou v oblékání konzervativnější a je jim možná bližší segment cestování, stravování. Na Slovensku je silnější náboženské povědomí než v Česku, v módě jsou ale Slováci odvážnější,“ uvědomuje si Zuzana Poláčková lokální specifika. Nepočítá s žádnými známými moderátorskými jmény. Pořady budou provázet lidé z modelingu, někdy budou zároveň předvádět oblečení.

Nejdřív do kabelových sítí
Zuzana Poláčková staví na dlouholetých zkušenostech z modelingu a produkování společenských akcí na Slovensku. Licenci vlastní společnost Carolinas Corporation, jejímuž představenstvu předsedá Karel Vágner, partner Poláčkové. Ten stál u zrodu řady médií, naposled bezplatného listu E15. „Našli jsme v sobě ideální kombinaci módněprodukčního světa, což je doména Zuzany, a mediální stránky, které se věnuji já,“ myslí si Vágner. V patnáctičlenném týmu je i obchodní ředitelka Petra Pácl, jež přišla z Lagardere Advertising. Předtím s Vágnerem restrukturalizovali vydavatelství časopisů Astrosat.

Firmu Carolinas vlastní Poláčková a Vágner na třetiny s Michalem Pelachem, jenž figuruje ve vedení společnosti CentroNet. Ta má rozvody kabelové televize na území Prahy 1. Přes kabel chce Fashion TV oslovit diváky nejdříve. Spolehne se hlavně na dominantní UPC, už teď ji ale nabízí operátor NetBox, převážně moravský, a také Telefónica O2 ve své televizi přes telefonní linku. Jde ale o mezinárodní vysílání. České a slovenské má začít 1. či 2. března. „V průběhu posledního únorového víkendu by se měl mezinárodní stream přepojit na lokální,“ upřesňuje Vágner. „Kde se lokalizovalo, tam sledovanost značně vzrostla,“ slibuje si.

Elegance, ne bulvár
Oddechová Fashion TV chce zaujmout hlavně ženy, které si luxus mohou dovolit, ale i ty, co jej rády sledují. Nechá nahlédnout i do soukromí známých, což podle šéfky Poláčkové mají Češi i Slováci rádi, bude ale hledět na to, aby si zachovala eleganci a nebyla bulvární: „Určitě nechceme být další televizí, která mapuje večírky a řeší umělá prsa té které děvy nebo aférky mezi majetnými muži a stoprocentními topmodelkami.“
Autor:

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...