Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Červená mizí, modrou střídá bílá. Česká spořitelna mění po pěti letech logo

Spořitelna omlazuje logo foto: Česká spořitelna

Minimalistické, bílé na barevném podkladu. Takové je nové logo banky s nejdelší tradicí na českém trhu – České spořitelny. Podle ní jde o největší změnu od roku 1989. Banka zároveň přichází s kampaní, jejímž cílem je zlepšit finanční zdraví svých klientů. Spolu s tím plánuje do roku 2025 v sérii nových úvěrů poskytnout českým firmám 50 miliard korun na zvýšení konkurenceschopnost a udržení zaměstnanců.
  12:18

„Jde o nejzásadnější změnu vizuální podoby Spořitelny od roku 1989, která zároveň reprezentuje naše strategické směřování od banky zaměřené na prodeje produktů a služeb ke společnosti, která se stará o finanční zdraví klientů,“ říká Monika Hovorková, která je ve Spořitelně zodpovědná za značku a marketing.

Nová vizuální podoba vychází z mobilní bankovní aplikace George. „Inovované čistě bílé logo a nová vizuální podoba také reprezentují fakt, že pro naprostou většinu našich klientů je primárním místem, kde využívají naše poradenství a služby, mobilní aplikace George. Svou barevností, uvolněným a neformálním vzhledem vychází nová vizuální podoba právě z digitálního bankovnictví George,“ vysvětlila dále Hovorková.

Časová řada log České spořitelny

V roce 2018 Spořitelna spustila proměnu internetového bankovnictví Servis 24 na modernější bankovnictví George, které dostalo svou vlastní barevnou paletu, která se odlišovala od korporátního stylu značky. „Doposud se výrazné barvy objevovaly pouze v souvislosti s Georgem. Nově se s barvami propojí celý brand České spořitelny,“ doplnila Hovorková.

Karty v novém vizuálním stylu Spořitelna vydává už od léta. Ve stejném duchu, jako se mění logo České spořitelny, se mění i všechna další loga dceřiných firem Finanční skupiny České spořitelny, jako je například Buřinka nebo Penzijko.

Závazek zlepšit finanční kondici klientů

S novým logem souvisí také lednová kampaň s názvem „Jsme první, kdo se stará o vaše finanční zdraví“. V ní se Spořitelna bude snažit o změnu finančních návyků, zvyšování finančního zdraví klientů a transformaci firem.

Na této cestě jí má pomoci nový koncept poradenství, na jehož základě jsou bankéři hodnoceni také podle toho, zda zvyšují finanční zdraví klientů. Banka zároveň plánuje nové produkty a služby, které budou klienty motivovat ke změně finančních návyků a zvyšování finančního zdraví.

„V této situaci, kdy například polovina našich klientů hospodaří s takřka nulovou rezervou a jen každý druhý si šetří na stáří, vnímáme náš strategický důraz na správné finanční návyky a finanční zdraví klientů jako zásadní podmínku prosperity nejen Spořitelny, ale i celého Česka,“ říká Tomáš Salomon, generální ředitel Spořitelny.

Nové logo České spořitelny

Finanční rezervu alespoň na jeden měsíc má nyní 60 procent, tedy asi 1,2 milionu klientů spořitelny, sdělila banka. Poradenstvím a nabídkou specifických produktů a služeb chce pomoci vytvořit a udržet krátkodobou finanční rezervu minimálně ve výši jednoho měsíčního platu u všech více než dvou milionů klientů.

Na stáří pomocí penzijních produktů nebo investování efektivně šetří polovina primárních klientů Spořitelny. Banka chce poradenstvím v kombinaci s motivačními nabídkami produktů zvýšit počet efektivně si šetřících klientů o další milion.

Miliardy pro inovativní firmy

Banka má také připravených 50 miliard v nových úvěrových programech, zaměřených na investice do automatizace, udržitelnosti a inovací. O peníze se mohou ucházet firmy, které „mají potenciál a odvahu uspět s českými značkami na globálních trzích“, uvedla Spořitelna.

„Finanční zdraví společnosti závisí také na rozvoji podnikavosti a prosperujících firmách, proto jsou dalším z našich závazků investice do transformace domácích firem, aby české značky dokázaly uspět v globální konkurenci,“ doplňuje.

Autoři: ,