Potvrdil to vedoucí zahraničního odboru firmy Zdeněk Zedníček. Informaci o projektu dnes zveřejnila také agentura ITAR-TASS s odvoláním na korporaci Ural průmyslový - Ural polární, která je spolu s plynárenským koncernem Gazprom a státními železnicemi RŽD jedním z účastníků projektu. O finanční stránce korporace dnes jednala s bankami a OHL ŽS v Praze.
711 kilometrůVýstavba železnice o celkové délce 711 kilometrů má začít do konce letošního roku. Celkové náklady se odhadují na 150 miliard rublů (skoro 92 miliard Kč) a podílet se na nich má i federální a regionální rozpočet. |
"Uskutečnění projektu je velice reálné," řekl dnes ČTK Zedníček.
Česká strana bude stavět zhruba polovinu železnice. "Zbytek tvoří asi osmikilometrový most přes Ob a zhruba dalších 300 kilometrů železnice. To bude dělat ruská strana," doplnil Zedníček.
Podle něj k podpisu smluv dojde pravděpodobně na podzim letošního roku. Projekt má pojistit Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP). Podle Zedníčka projekt podporuje i česká vláda a ministr Martin Kocourek (ODS) bude o něm jednat patrně v dubnu v Rusku.