Úterý 7. prosince 2021, svátek má Ambrož, Benjamin
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

České značky upozorňují: jsme odolnější proti krizi

Ekonomika

Sdružení České značky připravuje na září vlastní materiál mapující dopady krize na české firmy. „Pomůže lidem zbavit se strachu ze situace, v níž se nacházejí,“ říká předseda sdružení, marketingový ředitel firmy Elton Hodinářská Jan Prokop.

Předseda sdružení České značky Jan Prokop

Slovenští zadavatelé reklamy spustili spolu s reklamními agenturami a médii proti krizi televizní kampaň. Na českém trhu se tak okázalý projekt sice nechystá, ale i sdružení České značky, zastupující několik významných českých firem z různých oborů, má svůj plán, jak s krizí bojovat – chce upozornit veřejnost, že zdravé české firmy si prošly reorganizací už v 90. letech. Díky tomu by měly být podle předsedy sdružení Jana Prokopa odolnější než mezinárodní koncerny.

"Jednu krizi už mají za sebou, musely se bolestně měnit v době, kdy trh ovládaly zahraniční brandy. Nyní, když největší nadnárodní kolosy musely sáhnout k drastickým úsporám, někdy i na úkor kvality, získávají české výrobky dobrý zvuk i na mezinárodním trhu," tvrdí Prokop například s odkazem na značku Bernard, která letos úspěšně prorazila v Norsku jako premium brand (Rodinný pivovar Bernard patří mezi členy sdružení).  

Úspěch Bernardu na norském trhu ovlivnilo to, že je zde prakticky zakázaná reklama na alkohol, což je pro menší značky výhodné – pokud se dostanou do místního distribučního řetězce, jako se to povedlo Bernardu, nejsou už handicapovány menšími prostředky na reklamu. "Norský zákazník patří mezi nejnáročnější v Evropě, takže úspěch Bernardu dává znamení, že české zboží má punc kvality," tvrdí Prokop.

Podle něj na současné situaci profitují také společnosti s vlastní distribucí výrobků. Jako příklad zmiňuje svou firmu. "Elton má letos nárůst prodeje o třicet procent. Moje osobní teorie je, že v luxusním zboží není propad, protože mezi jejich klientelu patří hodně lidí s finančními přebytky, které v dobrých časech ukládají do akcií. Při prvních náznacích krize tito lidé akcie většinou prodají a mají pak disponibilní peníze. Navíc si chtějí během krize udělat něčím radost," tvrdí Prokop.

Jeho teorii částečně podporují výsledky loňského mezinárodního výzkumu reklamní sítě BBDO, podle níž se lidé během krize sice rozhodují daleko ostražitěji, ale současně chtějí dát najevo, že ani v této době nemusí dělat kompromisy, a v situaci, kdy jsou obklopeni neznámým, sami sebe trochu rozmazlují.

Podle Prokopa mají potíže firmy, které jsou závislé na nadnárodních obchodních řetězcích – ty totiž vyprodávají zásoby a přestaly nakupovat. "To ale neznamená, že by přestali nakupovat lidé. Naší snahou je upozornit na tyto příčiny, které mohou omezovat i zdravé české firmy," uvedl pro LN Prokop.

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

SOUTĚŽ: Vyhrajte vibrátor a užijte si zábavné Vánoce!
SOUTĚŽ: Vyhrajte vibrátor a užijte si zábavné Vánoce!

Postelové hrátky už nemusí být nudné nebo stereotypní. Chce to trochu jiskru. Jak ji zažehnout? Vyhrajte vibrátor We-Vibe nebo Womanizer v hodnotě...

Mohlo by vás zajímat