Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Česko draze láká turisty. Výsledek: jezdí jich méně

Ekonomika

  9:27
PRAHA - "Úžasně jiná", "Symfonie zážitků". Takové přívlastky měla Česká republika v zahraničních kampaních státní agentury CzechTourism. Propagace Česka měla přilákat tisíce nových turistů, ale realita je pozitivní mnohem méně než vzletné slogany z dílny agentury.

Domy na Staroměstském náměstí se Praze nedaří pronajmout. foto: Ondřej Němec, Lidové noviny

LN zjistily, že z kapes daňových poplatníků šlo během posledních osmi let na propagaci země v zahraničí přes 213 milionů korun. Počet turistů z řady států, na něž se CzechTourism zaměřila, ovšem nejenže následně nerostl, ale někde dokonce klesal.

Do očí bije například Německo, ze kterého stále ještě do tuzemska míří turistů nejvíce. Poslední čtyři roky počet německých turistů vytrvale klesá. Loni jich přijelo již o tři sta tisíc méně než v roce 2006. Na druhou stranu statistiky příjezdů hostů ze Slovenska ukazují nárůst v letech, kdy zde kampaň na podporu Česka probíhala.

Navíc, efektivita vynaložených peněz na kampaně v zahraničí je v podstatě nevyhodnotitelná. Sám CzechTourism dopad svých akcí nesleduje. "Měřitelnost úspěchu kampaně je sporná. Nejde o prodej, ale o nabídku," říká mluvčí agentury Pavel Klicpera.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!