I když jsou zatím počty čínských turistů v Česku poměrně nízké, už nyní se jedná o atraktivní zákazníky tuzemských obchodníků. Číňané totiž během svých cest do zahraničí nesmírně rádi nakupují. Především se zajímají o značkové zboží a výrobky, které se váží k dané zemi. Jejich zájem o Česko se navíc každoročně zvyšuje. „Meziroční nárůst počtu čínských turistů odhaduji na dvacet až třicet procent,“ řekl Jaroslav Beránek ze společnosti Mag Consulting.
Pro Číňany je výlet do Evropy dalekou a exotickou cestou, kterou si umí patřičně vychutnat.
„Chtějí si pobyt v zahraničí co možná nejvíce užít a to se odráží i na jejich výdajích,“ uvedla mluvčí agentury CzechTourism Karin Šeligová.
CzechTourism letos v Číně otevřel své zastoupení a v rámci propagace připravuje v deseti velkých městech akci České dny. Hlavním problémem ale nadále zůstává absence přímého leteckého spojení a nutnost vyřizovat pro Českou republiku speciální vízum.
„Zámořským turistům Evropa na mapě splývá a je jim úplně jedno, do kterých zemí se podívají,“ uvedl Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. A vízum je podle něj hlavním důvodem, proč dají nakonec přednost například Německu.
„Velkým krokem vpřed bude přistoupení České republiky k Schengenské smlouvě v roce 2007, kdy by pro cesty čínských turistů do Česka stačilo jednotné vízum,“ upozornila mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Radka Burketová.
Podle odhadu Světové turistické organizace vycestuje v roce 2020 z Číny až sto milionů turistů a velká část z nich zamíří právě do zemí Evropské unie. „Jediným kritériem výběru je pro tyto zákazníky počet navštívených zemí, a tedy množství zážitků. Nadšení budou z Českého Krumlova stejně jako ze Stockholmu,“ řekl Okamura. Česko tak musí hlavně odstranit komplikace při cestování a dostat se do nabídky cestovek.
Hlavní výhodou Evropy jako turistické destinace je velká rozmanitost kultur a zvyků na relativně malém prostoru. Může tak těžit z touhy Číňanů po exotice a jejich pravidla, že doma se má šetřit, ale na cestování musí mít každý peněz dost.
Pro Číňany je výlet do Evropy dalekou a exotickou cestou, kterou si umí patřičně vychutnat.
„Chtějí si pobyt v zahraničí co možná nejvíce užít a to se odráží i na jejich výdajích,“ uvedla mluvčí agentury CzechTourism Karin Šeligová.
CzechTourism letos v Číně otevřel své zastoupení a v rámci propagace připravuje v deseti velkých městech akci České dny. Hlavním problémem ale nadále zůstává absence přímého leteckého spojení a nutnost vyřizovat pro Českou republiku speciální vízum.
„Zámořským turistům Evropa na mapě splývá a je jim úplně jedno, do kterých zemí se podívají,“ uvedl Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. A vízum je podle něj hlavním důvodem, proč dají nakonec přednost například Německu.
„Velkým krokem vpřed bude přistoupení České republiky k Schengenské smlouvě v roce 2007, kdy by pro cesty čínských turistů do Česka stačilo jednotné vízum,“ upozornila mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Radka Burketová.
Podle odhadu Světové turistické organizace vycestuje v roce 2020 z Číny až sto milionů turistů a velká část z nich zamíří právě do zemí Evropské unie. „Jediným kritériem výběru je pro tyto zákazníky počet navštívených zemí, a tedy množství zážitků. Nadšení budou z Českého Krumlova stejně jako ze Stockholmu,“ řekl Okamura. Česko tak musí hlavně odstranit komplikace při cestování a dostat se do nabídky cestovek.
Hlavní výhodou Evropy jako turistické destinace je velká rozmanitost kultur a zvyků na relativně malém prostoru. Může tak těžit z touhy Číňanů po exotice a jejich pravidla, že doma se má šetřit, ale na cestování musí mít každý peněz dost.