"Velké množství těchto seniorů uvádí, že velikonoční dovolenou v Česku vyměnili za návštěvu Egypta, kam se báli," uvedl ředitel Mag Consultingu Jaromír Beránek. Podle něj je příjezd tohoto druhu hostů významný především pro provozovatele restaurací a kaváren, ve kterých tito návštěvníci utrácejí průměrně osm až deset eur (až 240 Kč) během jedné návštěvy.
Čtěte více: |
To je dáno teplým počasím, které vybízí k návštěvě restauračních zahrádek, a také tím, že tito turisté častěji potřebují odpočinek.
Zřetelný je během letošních Velikonoc i pokles zájmu o tradiční turistické suvenýry. Podle Beránka je možné pokles poptávky po těchto výrobcích sledovat i v jiných turistických destinacích. Obvyklé suvenýry jsou totiž k dostání prakticky všude a liší se jen minimálně.
"Současní turisté jsou hodně zcestovalí a nejsou ochotni za ně utratit částku mezi třemi a pěti eury," řekl Beránek. Podle něj naopak stoupá zájem o regionální produkty, jakými jsou například místní pochutiny a tradiční alkohol.
Podle předběžných odhadů Mag Consultingu Česko během Velikonoc navštíví 150.000 zahraničních návštěvníků, z nichž zhruba polovina zamíří do Prahy. Proti loňsku je to nárůst. Za ubytování, služby a suvenýry zde utratí částku tři miliardy korun, což je přibližně stejně jako v loňském roce.
Optimističtější je ve svých odhadech Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Podle ní letos Česko od Zeleného čtvrtka do Velikonočního pondělí přiláká 280.000 turistů, což je proti loňsku pětiprocentní nárůst. Do Prahy by mělo zavítat zhruba 190.000 návštěvníků.