Na dnešním setkání s novináři to řekl viceprezident Českých aerolinií pro obchod a marketing Jiří Marek. Je to důsledek snižování počtu letadel a přepravních linek v souvislosti s úsporným programem v rámci restrukturalizace, uvedl Marek.
ČTĚTE TAKÉ: |
Podle firmy je nicméně větší než sedmiprocentní pokles částečným úspěchem. Celkový počet letů, který ČSA loni uskutečnily, se totiž meziročně snížil o 17,4 procenta.
Obsazenost letadel se ale zvýšila na 71,8 procenta. "Díky restrukturalizačnímu plánu a postupné proměně dopravní sítě se daří
zvyšovat obsazenost letadel. Ta se postupně přibližuje průměru AEA, i když v roce 2011 tento trend mírně zpomalil," uvedl prezident ČSA Philippe Moreels.
Plány na rok 2012Celkem budou České aerolinie v letní sezoně 2012 samy operovat linky do 48 destinací v 31 zemích, což v maximálním týdnu představuje 432 zpátečních letů týdně. Díky spolupráci s partnery bude ale celková nabídka mnohem širší. V nabídce společnosti se objeví více než 98 destinací v 50 zemích. |
ČSA podle Marka mají proti velkým evropským leteckým dopravcům nevýhodu v tom, že neprovozují dálkové lety. Většina cestujících ČSA létá v rámci evropského prostoru, není proto možné výsledky ČSA srovnávat s celkovými výsledky dopravců AEA, kam se promítají i transoceánské lety, ale spíše s hodnotami v rámci Evropy, řekl Marek.
Hlavní tuzemský konkurent ČSA, Travel Service, loni přes výkyvy v poptávce a stále rostoucí ceny paliva zaznamenal úspěšnou sezónu a počet přepravených zákazníků navýšil na 3,5 milionu.
Most mezi východem a západem
Podle tiskové mluvčí ČSA Hany Hejskové České aerolinie v roce 2012 dokončí model své dopravní sítě. Její páteř budou tvořit lety mezi západní Evropou a Ruskem.
Páteřní síť ČSA
|
Posilování letů do východních destinací, především do Ruska a klíčových trhů v tomto regionu, povede podle aerolinek k dotvoření smysluplného transferového mostu mezi východem a západem.
Lidé jsou opatrnější, čekají na dobrou cenu
Příznivý pro leteckou dopravu nebude ani letošní rok, uvedl již dříve
Miroslav Dvořák, generální ředitel Českého Aeroholdingu, do kterého se mají ČSA začlenit po boku Letiště Praha. Společnost prý od podzimu eviduje trend snižujícího se počtu objednávek letenek, což podle něj souvisí s větší opatrností zákazníků. Ti často vyčkávají a nakupují až pár dní před odletem, čímž na dopravce vytváří tlak ke snižování cen, řekl Dvořák.
Auditované hospodářské výsledky za loňský rok společnost dosud nezveřejnila. V roce 2010 snížily ČSA provozní ztrátu na 1,1 miliardy korun z předchozích 3,2 miliardy Kč. Výnosy aerolinek klesly na 16 miliard Kč z 19,7 miliardy v roce 2009.