Čtvrtek 5. prosince 2024, svátek má Jitka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

ČT si vymění pořady s čínskou televizí, pošle hlavně cestopisy

Média

  6:00
PRAHA - Česká televize (ČT) si v rámci nově navázané spolupráce s největší čínskou státní televizí China Central Television (CCTV) navzájem vymění pořady. Do Číny pošle hlavně cestopisy z různých koutů ČR, aby zemi představila čínskému publiku. ČTK informaci ministerstva pro místní rozvoj (MMR) potvrdila mluvčí ČT Alžběta Plívová.

"Česká televize a čínská televize CCTV již vyjednaly výměnu pořadů, na základě které budou uváděny české filmy a seriály v Čínské lidové republice," řekla ČTK mluvčí MMR Radka Burketová.

ČTĚTE TAKÉ:

Mluvčí ČT Plívová upřesnila, které české pořady čínskému publiku představí. "Česká televize nabízí poznávací a cestopisné pořady, jako jsou například Národní klenoty," poznamenala Plívová s tím, že cílem je podpořit znalosti o České republice a vyvolat zájem o ni u čínských diváků.

Které čínské pořady naopak odvysílá ve svém programu Česká televize, zatím jasné není. "U memorand jde obecně primárně o výměnu pořadů, které odpovídají potřebám vysílacího rámce České televize. V tomto případě ještě nebyly konkrétní tituly stanoveny," doplnila mluvčí ČT.

Cílení na čínské turisty

Současná dojednávaná výměna pořadů není jedinou propagací Česka v nejlidnatější zemi světa. Agentura CzechTurism připravila speciální televizní spoty vysílané od června do září, které mají Českou republiku představit jako zemi s bohatým kulturním dědictvím. Zahraniční zastoupení agentury se zaměřuje také na spolupráci s čínskými on-line i tištěnými médii, jako jsou například cestovní portály, turistické life-stylové magazíny a deníky.

"Veškeré propagační aktivity nesou hlavní komunikační sdělení, že Česká republika je zemí unikátních příběhů, zemí, kde turisté mohou prožít svůj vlastní úžasný příběh," prohlásila mluvčí MMR Burketová, podle níž je propagace v Číně zaměřena na bonitní klientelu, zejména mladé cestovatele (20 - 35 let) a aktivní uživatele internetu takzvané "netizens" a "trendsetters".

Autoři: ,

Jak oblékat děti na podzim? Kvalitní softshellové kalhoty jsou základ
Jak oblékat děti na podzim? Kvalitní softshellové kalhoty jsou základ

Podzimní počasí je nevyzpytatelné, proto redaktorky eMimina otestovaly dětské softshellové kalhoty Wolf, které nabízí e-shop Olšákovi.cz. Jak si...