Akciové podíly, které by automobilky mohly vzájemně koupit nebo si je vyměnit, by podle jednoho zdroje neměly přesahovat deset procent.
Vzájemné převzetí podílů by podle něj mělo být součástí "dlouhodobějšího rámce pro spolupráci" a aliance, která by z toho vznikla, by byla hlubší než jen ohlášená kooperace na poli malých vozů. O této spolupráci obě firmy informovaly již v prosinci.
V poslední době spolu vzájemně jedná řada světových automobilek. Rozhovory se týkají zejména spojení financí na rozvoj nových nákladných technologií a v situaci nynějšího hlubokého propadu automobilového trhu tato jednání ještě zesílila.
A co na to Nissan?Analytici se k možnosti vlastnického propojení Daimleru a Renaultu staví spíše skepticky. "Vzhledem k akciovému spoluvlastnění mezi Renaultem a Nissanem by bylo dost obtížné integrovat ještě třetího tak velkého výrobce," řekl listu Emmanuel Bulle z firemní divize ratingové agentury Fitch Ratings. |
Renault je již 11 let v alianci a akciovém propojení s Nissanem a již dlouho mluví o přibrání třetího partnera. Daimler je zatížen historií neúspěšných aliancí s automobilkami Mitsubishi, Hyundai a zejména americkým Chryslerem a k myšlence propojení s Renaultem se podle zdrojů staví chladněji.
Výrobce luxusních vozů Mercedes však nutně potřebuje partnera k vývoji a výrobě malých vozů, kde kvůli omezenému rozsahu a vysokým variabilním nákladům má potíže dosáhnout ziskovosti. Loni Daimler vedl bezvýsledná jednání o výměně akciového podílu s domácím rivalem BMW.