Pondělí 20. května 2024, svátek má Zbyšek
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

DDB Brasil přiznala autorství kontroverzní reklamy

Média

  15:06
Po počátečním mlžení agentura DDB Brasil přiznala, že opravdu stojí za kontroverzní kampaní "Tsunami", která vzbudila začátkem září internetové pozdvižení. Současně však uvedla, že nikdy neschválila zveřejnění spotu "Letadla", v němž nechala stovky letadel zaútočit na World Trade Center.

Odkazovat v reklamě na 11. září stále provokuje.

Prezident agentury DDB Brasil Sergio Valente vydal minulý týden prohlášení, v němž se omluvil za rozšíření reklamy pro Světový fond na ochranu přírody. Reklama poukazovala na sílu přírody tím, že srovnávala počet obětí útoku z 11. září 2001 a ničivé vlny tsunami z roku 2004, přičemž mnohonásobně vyšší počet mrtvých kvůli tsunami demonstrovala tak, jakoby na Světové obchodní centrum nezaútočila dvě, ale stovky letadel.

Reklamu už ostře odmítl samotný fond, který podle prohlášení svých představitelů nikdy neschválil její výrobu ani zveřejnění.

Šéf DDB Brasil uvedl, že tisková podoba kampaně se objevila jen jednou v San Paulu a její video verze neměla být zveřejněna vůbec. Brazilský reklamní časopis Meio & Mensagem však zveřejnil přihlášku DDB Brasil na letošní mezinárodní festival reklamy v Cannes - Cannes Lions, kde obě verze kampaně figurovaly.

David Lubars, předseda kategorie filmové reklamy letošního ročníku Cannes Lions a šéf reklamní sítě BBDO pro Severní Ameriku, už vydal prohlášení, že pokud se takový spot do Cannes opravdu hlásil, "on osobně ho neviděl".  "Muselo to být pravděpodobně vyřazené hned v prvním kole," uvedl Lubars.

Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2
Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2

Rádi byste vyzkoušeli nejdokonalejší recepturu pokračovacího kojeneckého mléka BEBA? Zapojte se do soutěže a vyhrajte hned 2 balení mléčné výživy...