Nejvíce si z koláče nově prodaných mobilů ukousla Nokia. Nových majitelů telefonů finského výrobce je více než 90 milionů, firma tedy prodává své mobily rychlostí jeden milion denně. Podle Strategy Analytics se Nokii vyplatila sázka na hudební a chytré telefony, poptávka po nich totiž stále roste. Naopak Motorola prodala jen 45 milionů telefonů, a americkému výrobci tak spadl podíl na trhu na osmnáct procent.
„Motorola se rozhodla nesoupeřit s Nokií v ceně základních modelů, což v kombinaci s méně zajímavou nabídkou ve střední cenové kategorii vedlo k většímu snížení počtu prodaných kusů, než jsme původně předpokládali,“ píše Mawston ze Strategy Analytics. Investoři nicméně s úlevou konstatovali, že ztráta byla o něco menší, než se očekávalo, a poslali akcie amerického výrobce po oznámení výsledků mírně vzhůru.
Nejvyšší nárůst zaznamenal Sony Ericsson, který zvýšil tržby o 47 procent a boduje na úkor ostatních se svými hudební mobily. Problémem jsou nízké ceny Výrobci sice meziročně prodávají stále více mobilů, ale neodpovídají tomu jejich tržby. Stále více spotřebitelů má totiž zájem hlavně o levnější telefony, na kterých firmy tolik nevydělají, navíc cena mobilů neustále klesá. Například u Nokie klesla průměrná prodejní cena meziročně o dvacet eur na 89 eur, u Sony Ericssonu ze 149 eur na 134 eur. Jediný, kdo dokázal zvýšit průměrnou cenu svých mobilů a prodal „méně za více“, byl korejský Samsung. „Výsledky Samsungu ukazují, že řada uživatelů upřednostňuje design a je ochotna za takový telefon utratit více peněz,“ říká odborník na mobilní komunikaci Jan Lodl.
I v Česku vede Nokia Stejně jako ve světě i v Česku je jedničkou finská Nokia, kterou vlastní skoro polovina Čechů. Druhým je Sony Ericsson s 22 procenty. Vyplývá to z průzkumu trhu agentury Gfk, který zveřejnil server Mobil.cz. To se odráží i v trojici loňských nejlépe prodávaných mobilů, do které náleží Nokie 1600 a 6230i a Sony Ericsson K750i.
Mezi uživateli patří k nejžádanějším funkcím MP3 přehrávač s možností využít paměťovou kartu, fotoaparát a možnost připojení k internetu, píše mobil.cz.
„Motorola se rozhodla nesoupeřit s Nokií v ceně základních modelů, což v kombinaci s méně zajímavou nabídkou ve střední cenové kategorii vedlo k většímu snížení počtu prodaných kusů, než jsme původně předpokládali,“ píše Mawston ze Strategy Analytics. Investoři nicméně s úlevou konstatovali, že ztráta byla o něco menší, než se očekávalo, a poslali akcie amerického výrobce po oznámení výsledků mírně vzhůru.
Nejvyšší nárůst zaznamenal Sony Ericsson, který zvýšil tržby o 47 procent a boduje na úkor ostatních se svými hudební mobily. Problémem jsou nízké ceny Výrobci sice meziročně prodávají stále více mobilů, ale neodpovídají tomu jejich tržby. Stále více spotřebitelů má totiž zájem hlavně o levnější telefony, na kterých firmy tolik nevydělají, navíc cena mobilů neustále klesá. Například u Nokie klesla průměrná prodejní cena meziročně o dvacet eur na 89 eur, u Sony Ericssonu ze 149 eur na 134 eur. Jediný, kdo dokázal zvýšit průměrnou cenu svých mobilů a prodal „méně za více“, byl korejský Samsung. „Výsledky Samsungu ukazují, že řada uživatelů upřednostňuje design a je ochotna za takový telefon utratit více peněz,“ říká odborník na mobilní komunikaci Jan Lodl.
I v Česku vede Nokia Stejně jako ve světě i v Česku je jedničkou finská Nokia, kterou vlastní skoro polovina Čechů. Druhým je Sony Ericsson s 22 procenty. Vyplývá to z průzkumu trhu agentury Gfk, který zveřejnil server Mobil.cz. To se odráží i v trojici loňských nejlépe prodávaných mobilů, do které náleží Nokie 1600 a 6230i a Sony Ericsson K750i.
Mezi uživateli patří k nejžádanějším funkcím MP3 přehrávač s možností využít paměťovou kartu, fotoaparát a možnost připojení k internetu, píše mobil.cz.