„Mým nejnaléhavějším úkolem je obnovit důvěru ve skupinu Volkswagen,“ prohlásil Müller. Automobilka Porsche, kterou Müller dosud vedl, je jednou z dvanácti značek spadajících pod Volkswagen. Jednou z nich je také česká Škoda Auto. Tu nyní povede Bernhard Maier.
Ten se se ujme funkce 1. listopadu. Bude důsledně prosazovat další rozvoj značky. Škoda to v pátek oznámila v tiskové zprávě. Změna souvisí s personálními pohyby v koncernu Volkswagen kvůli skandálu kolem obcházení emisních testů.
Dosavadní člen představenstva Porsche AG pro prodej a marketing Maier nahradí stávajícího šéfa Škody Winfrieda Vahlanda, který po pěti letech v čele automobilky nově povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku.
Maier je od mládí úzce spjat s automobily. Nejdříve se vyučil automechanikem a pak pokračoval ve studiu podnikové ekonomiky v německém Calw. Po angažmá u firmy Nixdorf nastoupil v roce 1988 do prodejní organizace společnosti BMW AG, kde zastával různé řídící funkce na domácím trhu i v zahraničí. V červnu 2001 přestoupil k Porsche AG a vedl aktivity domácí prodejní organizace. V roce 2010 se v Porsche stal členem představenstva.
V čele Škody bude navazovat na výrazný růstový trend, který nastartoval Vahland. Škoda v současnosti vyrábí přes jeden milion aut ročně a dodává je na více než 100 trhů.
Volkswagen podváděl s emisemi i v Evropě. V Česku by mohlo jít o 150 tisíc vozů |
„Nebylo to pro mne snadné rozhodnutí převzít po více než pěti tvořivých, úspěšných a krásných letech nové úkoly v koncernu. Škoda je něco naprosto výjimečného. Základem této výjimečnosti je velká škodovácká rodina, stejně jako síla a dynamika této značky,“ uvedl Vahland. Škodu dle něj čeká rozšiřování modelové palety v SUV segmentu s robustními vozy. Firma je podle něj v dobré kondici.
Nejhorší týden od pádu Lehman Brothers
Volkswagenu nyní čelí podvodům s emisemi. Za to firmě v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun). Skandál tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob. Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut.Aktivity Volkswagenu v samotných Spojených státech nadále povede Michael Horn, který se stal kvůli aféře terčem kritiky. Skandál vypukl minulý pátek, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Akcie Volkswagenu se kvůli skandálu od minulého pátku propadly o více než 33 procent. Zažily tak nejhorší týden od vrcholu světové finanční krize v říjnu 2008, kdy zkrachovala americká investiční banka Lehman Brothers. Tržní hodnota Volkswagenu se v důsledku skandálu snížila asi o 27 miliard eur (více než 730 miliard korun).
Matthias Müller: nový šéf německého automobilového koncernu Volkswagen
|