Uvedl to dnes server Euro.cz. Údajná cena projektu je podle serveru 200.000 eur (zhruba 5,1 milionu korun) a jedním z možných úmyslů nového majitele by mohl být rozjezd výroby Ae 270 v Indii.
Ae 270Letoun Ae 270 je jednomotorový, celokovový, desetimístný dolnoplošník s přetlakovou kabinou a zatahovacím podvozkem. Typovou certifikaci evropského leteckého úřadu EASA i amerického FAA získal na přelomu let 2005 a 2006. |
Prodávaný projekt Ae 270 podle serveru nyní obsahuje balíček dvou zbylých letadel OK-INA a OK-ALE, výrobní dokumentaci, výcvik nových pilotů a další náležitosti.
V roce 1997 Aero Vodochody a tchajwanská společnost Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC) založily společný podnik Ibis Aerospace. Oba partneři vložili do podniku finanční a nehmotný vklad ve výši 32 milionů dolarů (zhruba 560 milionů Kč). Aero finanční vklad devět milionů dolarů, zbytek ve formě projektu Ae 270.
Aero VodochodyAero Vodochody je největším výrobcem letecké techniky v České republice. Zaměřuje se především na spolupráci s předními leteckými výrobci v rámci mezinárodních projektů. Vedle Sikorsky Aircraft Corporation kooperuje také se společnostmi Alenia Aeronautica, Latecoere, Saab, Spirit Aerosystems či EADS. Firma je také dlouholetým partnerem českého ministerstva obrany. |
Letoun byl oficiálně představen v roce 2003, ale v roce 2004 po změně priorit společnosti AIDC, které stanovuje tchajwanské ministerstvo hospodářství, přišlo AIDC se žádostí odejít z tohoto projektu a zaměřit se jen na subdodávky a spolupráci v leteckém průmyslu.
Spolupráce Aera Vodochody s tchajwanskou společností tak skončila a zvažovalo se, zda bude projekt zrušen úplně, nebo se bude hledat nový obchodní partner. V tomto stadiu vstoupila v roce 2007 do firmy investiční společnost Penta.