Na českém území ale pojede maximálně 160kilometrovou rychlostí, vyšší rychlost neumožňují koleje. Pokud České dráhy v úterý získají souhlas Drážního úřadu, zahájí prodej speciálních místenek pro české cestující.
Railjet pojede v pondělí 15. června po trase Břeclav - Hodonín - Otrokovice - Přerov - Hranice na Moravě a Ostrava-Svinov. "Pokud získáme souhlas, soupravu si budou moci vyzkoušet i čeští cestující. Jednosměrná místenka bude stát 300 korun, jízdné se ve vlaku nevybírá," uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Zpět z Ostravy do Břeclavi vyrazí 18. června, cena místenky zůstane stejná.
Lokomotiva drží rychlostní rekordSoupravu railjet měří bez lokomotivy Taurus 185 metrů, váží 330 tun a má 408 sedadel. Rakouský railjet má tři třídy - ekonomickou, první (business) a premium s nadstandardním komfortem. Nejvyšší třída je vybavena koženými sedačkami a elektrickými přípojkami. Celá souprava je klimatizovaná.
Taurus drží světový rekord v rychlosti mezi sériově vyráběnými lokomotivami. Při testech na vysokorychlostní trati mezi Mnichovem a Norimberkem dosáhl rychlosti 357 kilometrů v hodině. Nejvyšší provozní rychlost je 230 kilometrů za hodinu; nejmodernější tratě v ČR však umožňují maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu, jezdí jí například soupravy pendolino.