13. října 2014 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Sankce (zatím) nevadí. Čeští byznysmeni nejvíc utrácí za lety do Mosky

Byznysmen čeká na letadlo. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Byznysmen čeká na letadlo. | foto: Shutterstock

PRAHA/MOSKVA Jedním z nejčastějších cílů českých podnikatelů a manažerů je v tomto roce Moskva. A to navzdory částečnému zmrazení obchodních vztahů s Ruskem kvůli vojenskému konfliktu na Ukrajině. Politické napětí se do jejich cest ještě nepromítlo, do Ruska létají hlavně kvůli starým kontraktům.

Pro prodejní server Letuška je Moskva místem, za nějž business klientela letos utratila nejvíc peněz. Celkem bezmála 19 milionů korun. Jde o cesty za obchodními jednáními, firemními školeními ale i společenskými setkáními.

Moskva byla pro tento portál destinací, kam v posledních pěti letech prodala podnikatelům či manažerům nejvíc letenek za největší množství peněz. Za prvních devět měsíců roku to bylo 1757 lidí. Ačkoliv letos už zmíněným cestám vládla Paříž, pořád – překvapivě i navzdory sankcím – je Moskva velmi navštěvovaný cíl.

PSALI JSME:

„Lidé létají do Moskvy zejména kvůli dlouhodobým smlouvám, které dobíhají a byly dohodnuté před sankcemi,“ vysvětluje ředitel portálu Letuška Josef Trejbal. Do odhadu dalšího vývoje se prodejci zatím nepouštějí.

Skutečnost, že Moskva možná trochu překvapivě platí za oblíbené místo, potvrzuje také konkurence. Největší prodejce letenek v Česku, společnost Student Agency, má Moskvu dokonce na druhém místě v celkovém počtu všech prodaných palubních lístků.

Nejde tedy jen o cestování za byznysem, ale o lety všech ostatních zákazníků. Do první Paříže od ledna do září letělo s letenkami od Student Agency 7 247 lidí, do druhé Moskvy 4 123 pasažérů. S odstupem třetí je pak Brusel s 2 219 prodanými letenkami.

Válka se ještě neprojevila

Tyto statistiky podle společnosti přesně kopírují i cestování českých manažerů.

„Dopad politické situace na létání do Moskvy se neprojeví v tak krátkém čase. Korporátní klientela tam má dlouhodobé projekty, velké investice či obchodní spolupráci, a pokud není v dané destinaci konflikt, obchodníci tam cestují,“ potvrzuje mluvčí Student Agency Petra Nováková.

A upozorňuje na to, že lidé nelétají do hlavního města Ruska jen za zábavou, řadu klientů tam podle ní přilákala i nedávný autosalon Moscow Motor Show.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!