"Předpokládané náklady na tuto rekonstrukci se pohybují kolem 18 miliard korun s tím, že předpoklad opravy všech těch úseků je do deseti let," upřesnila pro ČT1 mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Podle ní se dálnice rozšíří o zhruba jeden metr z každé strany nebo ve středním dělícím pásu tak, aby byla při rekonstrukci povrchu dálnice vždy zachována průjezdnost dvou jízdních pruhů dálnice v obou směrech.
O způsobu financování celé stavby zatím není rozhodnuto. Ministerstvo dopravy ústy svého šéfa Gustáva Slamečky zatím hovoří jak o konvenčním financování stavby, tak o možné spolupráci privátního a státního sektoru, tzv. PPP projektech.
ŘSD plánuje opravu dvou 20kilometrových úseků za rok. Stavbu zahájí v příštím roce, přičemž rekonstruovat začne nejprve nejhorší úseky dálnice. "Jako první se tak stavbaři vrhnou na část mezi Větrným Jeníkovem a Velkým Meziříčím, uvedla ČT.
Tří pruhů se ale řidiči na většině dálnice D1 podle Vápeníkové zatím nedočkají. "Není tam zpracovaná studie o vlivu stavby na životní prostředí, budou se muset vykupovat pozemky, řešit problém s dálničními mosty, čili bude to finančně velmi náročné," řekla.