Sobota 15. srpna 2020svátek má Hana 16 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Demontována je i druhá část železničního mostu v pražském Karlíně

Most bude na nádraží Florenc rozřezán na kousky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Most bude na nádraží Florenc rozřezán na kousky. | foto:  František Vlček, MAFRA

PRAHA Z Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně byla v sobotu kolem poledne demontována i druhá část ocelové konstrukce železničního mostu. Na zem ji v ulici Prvního pluku snesl, stejně jako v pátek odpoledne první část, pětisettunový jeřáb. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Jeřáb by měl být pryč nejpozději do nedělních 22:00, v pondělí by tak v ulici Prvního pluku měly být zrušeny dopravní omezení.

Most přes ulici Prvního pluku je součástí nyní opravovaného Negrelliho viaduktu. Pochází z roku 1936 a je v nevyhovujícím stavu. Oprava Negrelliho viaduktu začala loni v létě a potrvá tři roky. Nová ocelová konstrukce mostu by se podle Illiaše měla v Karlíně objevit v průběhu příštího roku a ponese jednu kolej.

Druhá část konstrukce měla být podle původního plánu snesena také v pátek, nakonec se ale udělaly jen přípravné práce. Demontována byla pak v sobotu kolem poledne. Obě části konstrukce byly podle mluvčího skoro identické, vážily 80 tun. Konstrukci nyní dělníci rozřežou a zbytky skončí na šrotišti.

Stavební dělník kráčí po místě, kde před chvílí stál most.
Obrovský jeřáb, který přenesl železný most nad ulicí Prvního pluku.

Loni SŽDC odstraňovala vestavby a přístavby viaduktu, sejmula kolejový svršek a trakční vedení. Všechny klenby nyní prozkoumá Kloknerův ústav ČVUT, který je soudněznaleckým pracovištěm v oboru stavebnictví. Celkově jde o prohlídku sta kleneb z různých materiálů, a to betonu, cihel, pískovce a žuly a jejich různých kombinací. Zkoumáno bude 30 až 35 tisíc kamenů.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

Na podzim může přijít katastrofa, varuje bývalý viceguvernér centrální banky

Pro Čechy je nebe nízko, píše ve své knize Mojmír Hampl. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Patří mezi nejtalentovanější a nejznámější ekonomy v Česku. V pouhých 32 letech se stal viceguvernérem České národní...

Velké srovnání cen zubařských zákroků. V regionech se liší i o tisíce

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stomatologie je už léta oborem, v němž pacienti musí hodně platit. Pomalu se to ale mění. Akutní péče je díky větší...

Radit lidem, aby během pandemie seděli doma, byla chyba, říká Pavel Pafko

Přední chirurg a brzy osmdesátník Pavel Pafko má za sebou tři etapy... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Zdůrazňuje, že není žádný king, ani se nepovažuje za mimořádně talentovaného. Pavel Pafko prý jen pracoval víc než...