Firmě podle serveru iDnes.cz, která o problémech informovala, ubyly zakázky od Air Berlin a společnosti Transavia, jejímž majitelem je společnost Air France-KLM. Důvodem úbytku zakázek přitom není nespokojenost se službami ČSA či jejich cena, ale spíše snaha firem více vytížit vlastní kapacity.
ČSA ÚdržbaÚdržba zaměstnává v ČSA zhruba 900 lidí a za poslední známý rok 2008 vydělala Českým aeroliniím největší peníze - čtvrt miliardy korun. |
ČSA podle serveru oficiálně tvrdí, že spolupráce s oběma dopravci dál pokračuje. "Smluvní vztah s nimi neskončil," řekla mluvčí společnosti Hana Hejsková. S ohledem na obchodní tajemství však odmítla sdělit podrobnosti.
České aerolinie zvažují, že podobně jako některé další činnosti, které nesouvisí přímo s pravidelnou leteckou dopravou, údržbu vyčlení do samostatné dceřiné společnosti. Ta by se pak starala nejen o servis letadel ČSA, ale musela by si na sebe vydělávat i prací pro další letecké přepravce. O vyčlenění údržby letadel se však ještě definitivně nerozhodlo, rozhodnutí by mělo padnout nejspíš ještě letos. Pokud by ČSA údržbu vyčlenily, mohly by ji i prodat. Státní aerolinky by tak získaly peníze na svůj další rozvoj. Zájem o údržbu by prý byl.