31. ledna 2014 18:30 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

První elektrobus v Praze dojezdil. Zamrzlo mu vypružení

Pražský dopravní podnik představil 21. ledna elektrobus od společnosti Siemens-Rampini. Pro nabíjení elektrobusu lze využít již existující měnírny a trolejbusové či tramvajové trakční vedení.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pražský dopravní podnik představil 21. ledna elektrobus od společnosti Siemens-Rampini. Pro nabíjení elektrobusu lze využít již existující měnírny a trolejbusové či tramvajové trakční vedení. | foto: ČTK

PRAHA Zapůjčený elektrobus z Vídně, jehož provoz Praha v lednu testovala, dojezdil. Autobus Siemens-Rampini nedokončil kvůli mrazu své testovací jízdy, protože parkoval ze soboty na neděli venku a zamrzlo mu pneumatické vypružení.

Elektrobus byl pražskému dopravnímu podniku zapůjčen zdarma od 22. do 26. ledna. Je  zvláštní tím, že se nabíjí pomocí pantografu z trolejbusových trolejí.

"Vlivem silných mrazů, které udeřily v Praze a při kterých parkoval vůz přes noc venku, došlo k zamrznutí vysrážené vlhkosti v systému pneumatického vypružení vozidla. Tato závada nijak nesouvisí se zkoušeným principem, jde o část vozidla převzatou z běžných autobusů se spalovacím motorem," uvedl mluvčí Siemensu Martin Žabka.

Elektrobus jezdil na trase linky 216 z Bořislavky k Poliklinice Petřiny. Na Bořislavce dopravní podnik vybudoval pro vozidlo krátké dvoustopé trakční vedení trolejbusového typu, z kterého se dobíjel. Krátké trolejbusové vedení bylo napájeno z energetického systému tramvají.

Pražský dopravní podnik představil 21. ledna elektrobus od společnosti Siemens-Rampini. Pro nabíjení elektrobusu lze využít již existující měnírny a trolejbusové či tramvajové trakční vedení.

Pražský dopravní podnik představil 21. ledna elektrobus od společnosti Siemens-Rampini. Pro nabíjení elektrobusu lze využít již existující měnírny a trolejbusové či tramvajové trakční vedení.

"V rámci zkušebního provozu jsme si chtěli ověřit, jak bude elektrobus fungovat v podmínkách pražské dopravy. Oproti Vídni, kde místní dopravní podnik provozuje 12 těchto vozů, se Praha liší terénem, který tu musel zdolávat," uvedl Štábl. V průběhu týdne podle Štábla DPP nezaznamenal žádné komplikace, dobíjení i jízdy probíhaly v pořádku. Výsledky zkušebního provozu bude DPP vyhodnocovat.

Dva elektrobusy dopravce zkoušel již v roce 2010 na lince číslo 292. Kvůli poruchovosti ale musely být vyřazeny z provozu. Nyní rovněž dostal nabídku k testům elektrobusu také od firmy SOR.

Lidovky.cz, ČTK

Najdete na Lidovky.cz