Úterý 2. března 2021svátek má Anežka 0 °C skoro jasno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Stát začal sčítat české vlajky u dálnic. Cesta ke ‚zkáze‘ billboardů začala

Billboard s českou vlajkou u dálnice D5 u Berouna. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Billboard s českou vlajkou u dálnice D5 u Berouna. | foto:  Dan Materna, MAFRA

PRAHA Ředitelství silnic a dálnic začalo v pátek připravovat soupis billboardů, které jejich majitelé neodstranili z ochranného dálničního pásma dálnic. Hotový má být do úterý. Vytvoření evidence poutačů, které měli jejich majitelé do dneška povinnost odstranit, je prvním krokem úřadů k jejich zbourání.

Ministerstvo dopravy už dříve avizovalo, že zařízení na své náklady úřady zlikvidují a peníze pak budou vymáhat po majitelích billboardů, případně pozemků, na kterých stojí.

„Zahájili jsme dnes podrobný monitoring všech reklamních zařízení, které se nacházejí v ochranném pásmu dálnic. Pátek věnujeme především dálnici D1 - ještě v ten den budeme mít perfektní detailní monitoring veškeré reklamy na D1 - a do úterního odpoledne do třetí hodiny budeme mít zmapovány, všechny dálnice, což je zhruba 1230 kilometrů,“ uvedl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona z roku 2012. Zatímco někteří provozovatelé billboardy začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou.

„Tím jsme jednostranně podle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením tak, jak je definuje zákon,“ uvedl v tiskovém prohlášení Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače státní ŘSD, na silnicích první třídy jde o věc krajů a jejich organizací. Celkem by mělo od komunikací postupně zmizet na tři tisíce reklamních poutačů ze zhruba 25 tisíc. Nařízení, které je motivováno zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se ale netýká zastavěných území, kde je zároveň nejvíc reklamních ploch.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Jednoduchý trik. Vědci našli nejlepší způsob, jak si získat přátelství kočky

Prémium, kočka, jak vytvořit vztah | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Majitelé koček dobře vědí, jak je s nimi někdy těžké pořízení. Umí dělat naschvály, jsou tvrdohlavé nebo nás prostě...

TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

Život s Ester. Není úplně málo komplikovaná, přiznává trenér Bank

Trenér Tomáš Bank má velký podíl na lyžařských úspěších Ester Ledecké. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Je to už pět let, co od svého bratra Ondřeje přesedlal jako trenér k Ester Ledecké. Dovedl ji k olympijskému zlatu v...

Staňte se jednou ze 30 testerek a vyzkoušejte novinku HiPP 2 BIO Combiotik®
Staňte se jednou ze 30 testerek a vyzkoušejte novinku HiPP 2 BIO Combiotik®

Už žádné odměřování správného poměru instantního mléka, převařování vody a čekání na její zchladnutí. Tekuté mléko HiPP 2 BIO Combiotik® je...