„Je to opravdu historický okamžik pro Qantas, opravdu historický okamžik pro australské letectví a opravdu historický okamžik pro světové letectví,“ uvedl po přistání generální ředitel Qantasu Alan Joyce. Letu se i zúčastnil.
Let mezi New Yorkem a Sydney byl zatím jen testovací a zúčastnila se jej pouze padesátka pozvaných cestujících tvořených převážně zaměstnanci aerolinek a členů posádky. Stroj byl naplněn 101 000 kilogramy paliva. Cílem bylo prověřit emoční a fyzický dopad dlouhých letů na lidský organismus.
Our 10th #QantasDreamliner has been unveiled featuring a special livery. What are your thoughts? pic.twitter.com/5QL17gAWoM
— Qantas (@Qantas) October 15, 2019
Qantas plánuje v příštích měsících také přímý let z Londýna do Sydney - ten by měl být ještě o 800 kilometrů delší a potrvá ještě o hodinu déle. Komerční lety by australský letecký dopravce chtěl na těchto extrémně dlouhých trasách nabízet od roku 2022.
Zatímco technicky už dlouhým letům v cestě téměř nic nebrání, otázkou zůstává, jak se s nimi vyrovná lidský organismus. Velký problém představuje takzvaný jet lag, nazývaný pásmová nemoc, tedy únava, ospalost a někdy i zmatenost po dlouhé cestě letadlem přes několik časových pásem. Testovací lety mají pomoci zjistit, jak jet lag co nejvíce zmírnit.