"Ve výběrových řízeních zvítězily nejlepší nabídky. Při vypsání soutěže se uveřejňuje pouze odhad zadavatele," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Údržbu a opravy lokomotiv a vagonů budou po další tři roky pro dráhy dělat firmy DPOV Přerov, Pars nova Šumperk, CZ LOKO Česká Třebová, ŽOS Vrútky ze Slovenska, MOVO Plzeň, KOS Krnov a STSV České Velenice.
Šťáhlavský upozornil, že jde o periodické opravy, a nikoliv modernizaci vozidel. Šest soutěží se týkalo lokomotiv a elektrických pantografů, jejichž údržba bude dráhy stát 2,6 miliardy. Zbytek peněz si rozdělili v sedmi soutěžích opraváři vagonů. Jde v podstatě o stejné firmy, které údržbu pro dráhy dělaly v uplynulých čtyřech letech.
Podle zástupců drah jsou zmíněné částky horní hranicí a budou platit pouze "při realizaci celého uvažovaného množství oprav v maximálním předpokládaném rozsahu". Konkrétní opravy se domlouvají vždy na čtvrtletí a odvíjejí se například od počtu ujetých kilometrů. Součástí některých oprav je i změna vizáže vozů do nového modro-šedého barevného provedení.
Při vypsání tendru v únoru uvedl tehdejší mluvčí drah Ondřej Kubala, že srovnání nákladů na údržbu s minulým obdobím není možné, protože v minulých letech součástí Českých drah byla i nákladní doprava. Ta se koncem roku 2007 oddělila do samostatně hospodařící dceřiné společnosti.