Památku zesnulých, lidově řečeno Dušičky, si Češi poctivě připomínají. Pro mnoho lidí je to vlastně jediné období v roce, kdy se vydají k hrobům svých blízkých. Podle výzkumu agentury IPSOS z roku 2018 se na hřbitov o Dušičkách vypraví 78 procent Čechů, dvě třetiny dokonce navštíví i více hřbitovů, 60 procent nezapomene nakoupit výzdobu na hroby a do kolumbárií. Svátek ignoruje jen asi devět procent lidí.
Dušičky tak patří v Česku ke čtyřem obchodně nejzajímavějším svátkům. Co do útraty je předstihnou jen Vánoce, Silvestr a Velikonoce. Za dušičkovou výzdobu průměrný Čech loni utratil asi 170 korun, což je více než za dárky na Mezinárodní den žen nebo na Valentýna. Nejčastěji nakupují věnce, květiny a svíčky.