Z výsledků průzkumu, který společnost uskutečnila v průběhu ledna, vyplývá, že celkem 84 procent obchodníků čeká v letošním roce nárůst obratu o více než deset procent. Naopak poklesu se bojí pouhá dvě procenta oslovených obchodníků.
E-shopům se každoročně vrací zboží za 2,5 miliardy korun. Nejvíce po Vánocích |
Pozitivní stav trhu se projevuje také v otázce cílů, které si prodejci stanovili na rok 2016. „Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že e-shopy se vůbec poprvé výrazněji zaměří též na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se k stejnému cíli hlásilo o polovinu e-shopů méně,“ vysvětluje Jan Penkala ze společnosti ACOMWARE.
Provozovatele e-shopů také v příštím roce plánují investovat do rozvoje svých obchodů. Podle průzkumu nějakou investici do obchodu plánuje sedmdesát dva procent oslovených provozovatelů. Celkově se jedná o pětiprocentní nárůst oproti roku 2015. Investovat přitom chtějí hlavně do marketingu, technologií nebo zkvalitnění stávající nabídky zboží.